Postbloghu

Címkék

4 (1) adria (1) agykontroll (1) alföldi (1) algyő (1) ancsi (1) antwerpen (2) április (1) áprlis (1) árvíz (1) astra (1) auchan (1) ausztria (1) autó (2) balaton (3) balatonszepezd (1) baleset (3) balkán (3) barátok (19) barom (6) belgium (2) benedek (2) bereg (1) betonkeverő (2) birka (6) biztonság (1) blues (2) bmw (1) bonnie (1) bor (1) borjú (1) budapest (2) bűvös (1) campanile (1) celeb (1) cigány (3) cimbora (1) cora (1) család (21) csilli (10) csontváry (1) dacia (2) darvas (1) dávid (10) dédi (1) dió (1) disznóvágás (3) doge (1) durdevica (1) egészség (8) eladó (1) élmény (2) emberség (6) emléknap (1) építkezés (1) érdekes (1) erdő (1) fácán (1) fajd (1) falu (10) fegyvernek (17) felső (1) fesztivál (1) film (6) fürj (1) gasztro (3) gázbeton (1) gazda (1) gép (1) gépgyár (1) gitár (1) golf (1) gondola (1) görögország (3) gyerek (2) halott (1) hatóság (1) helikopter (1) herfli (1) hinta (8) hipermarket (2) honda (1) honvédség (1) horgász (3) horgászat (3) hős (1) hősi (1) humor (2) húsevő (2) húsvét (1) idióta (15) irodalom (4) iskola (5) isztria (1) iván (1) józsef attila (1) jugoszlávia (1) juhász (2) kaja (3) káptalanfüred (1) karikatúra (1) kasza (2) katona (3) kenyér (1) kerecsen (1) kereskedelem (3) kérész (1) kiképzés (1) kimaradás (1) kína (1) kisebbség (3) kőolaj (1) kopjafa (1) kultúra (7) kutya (1) lakótelep (1) lengyel (1) lőszer (1) löveg (2) magyar (5) máté (7) méhek (1) méhészet (1) menyhal (1) merkur (1) méz (1) mi8 (1) misina (1) montenegro (6) motor (5) motoros (4) mozart (1) mozi (5) multi (1) munka (5) művészet (1) nagymama (1) népszavazás (1) néptánc (1) nyár (2) nyaralás (7) óballa (20) okoskodás (1) óratorony (1) orosz (2) őrség (1) osztály (1) pacal (1) paduc (1) pálinka (1) palota (1) paraszt (10) peca (1) pécs (1) penny (1) plus (1) pm (1) polgár (2) politika (8) politikus (2) porec (1) pörkölt (6) proli (3) propolisz (1) quad (1) rafting (4) ragály (1) repülés (1) retro (1) rialto (1) rokonok (5) sas (2) segítség (2) senkiházi (2) sereg (2) simson (1) smatch (1) sorozat (1) spar (2) spíró (1) stillzon (1) strand (2) sváb (4) szakács (3) szánalmas (6) szapárfalu (1) szarvasmarha (1) szatmár (1) szellem (1) szép (5) szerelem (3) szerencsétlen (4) szigligeti (1) szikora (1) szilikát (1) szilke (1) szilva (1) szolnok (1) szőlő (1) szomszédok (3) szorgalom (5) szovjetunio (2) tábor (1) tanár (1) tara (2) tarack (2) tavasz (3) technika (4) tégla (1) tehén (1) tehetség (3) tenger (6) tesco (1) tettye (1) tisza (9) tiszakóród (1) tiszakürt (1) tiszavirág (1) törökszentmiklós (1) trabant (1) traktor (1) tudás (2) tüntetés (1) túrizmus (1) túrkeve (3) tüzér (2) túzok (1) tv (1) üdülés (11) ünnep (13) ural (2) usa (1) utánzás (3) utazás (5) úttörő (1) vallás (1) váncsa (1) város (4) vasarely (1) vega (1) vélemény (12) velence (1) venezia (1) vércse (1) vidék (22) vihar (1) világválság (2) visegrád (2) vita (1) yvonne (1) zene (5) zündapp (1) Címkefelhő

Motor IV.

2009.02.09. 12:00 :: ekkerjoz

Majd' egy éve írtam egy posztot az értelmetlen motoros halálról.

Aki nem olvasta, most megteheti.

Tavaly, mikor írtam, már tizennégy motoros halt meg olyan balesetben, ami egy kis ésszel, rutinnal, higgadtsággal elkerülhető lett volna. Arra gondoltam, elér pár motoroshoz az írás, és ha a gázból nem is vesznek vissza, azért figyelnek magukra kissé.

Kérem szépen, a dolog alig egy év alatt beérett.

Egy gyorsreagálású motoros társam lepett meg az alábbi hozzászólással:

"Atis19850417 2009.02.09. 10:38:08

Üdv mkinek!

azért kellett ide regisztrálnom erre az oldalra mert nem birtam hogy ne reagáljak erre a fenti szövegre...na mindegy...
szóóval.. nekem is van egy sportmotor végülis és úgylátom a fenti szöveg iroja foggalma sincs arról mit írt.. mert ezt a legkönnyebb leirni egy véleményt... aztán hogy baromságot ir vagy nem...sz*rik rá..csak az irigységet érzem ebben az irásban semmmi mást.. és sajnos nem elöször találkozok ezzel...tipikus magyar felfogás.sajnálom hogy ilyen emberek között élhetek. ezt halál öszintén mondom. hiszen honnan is tudná mi is a motorozás lényege.. honnan..ha ki se probálta.. honnan tudná hogy ha nincs lehetösége motorozni honnan ha nincs is neki motor...hogy nincsen neki arrol sajnos nem tehetünk. de hogy mit érzünk motorozás közben azt csak az érzi aki ebben él..az összetratozást jelenti, magát a motorozást a szabadságot... áá dde miért is irok én.. ezt lehetetlenség ezt igy leirni . nem is erölködök.. lényeg hogy jozan ésszel mindent ellehet vezetni. és azok a motorosok akik egykeréken mennek lámpátol lámpáig én ugy vagyok vele hogy ök tudják ök életük..de legalábbis magabiztosabban érzük magukat ezek szerint a kormánynál.. nem ugy mint a szemüveges vén 160éves mumia aki a volánnál ül miközbe azt se tudja milyen rendezvényen van..miért is tudná... meg a szöke nő aki festegeti magát a lápmánál ne adj isten menetközbe.. itt is életek mulnak sajnos..engem is probáltak már kivasalni ..ha nincs szerencsém..akkor én már kb 8szor meghaltam.. de mi se a nagy semmiért vettük meg a gépet, nem semmiért költünk rá ennyi pénzt, mert költhetnénk másra is.. egyszerüen az a helyzet hogy rátaláltunk egy tevékenységre ami olyan gyönyört okoz bennünk olyan érzést amit csak érezni lehet.. az összetartozás érzését, a motorozásét hogy ki tudom kapcsolni az agyam idökre, hogy végig az uton vigyorgok mert olyan örömet okoz, és hogy most nyélböl megyek egyenesbe 220al vagy felezö vonalon autosokat kikerülve vagy szerpentinen mindegy... ez mind hozzátartozik..a szabadságérzése.... irhatok én húszezr oldalt.. ugy is ez lenne a lényeg...ugyhogy itt abba hagyom. az ironak meg azt kivánom hogy egy másik témát válasszon mert erröl foggalma nincsen..."

Kedves Atis19850417!
Nagyon örülök, hogy régi írásom életben találta, és nem vasalták ki, hiába próbálták. Nem ismerem magát, de bántott volna, ha nyolcszor meghal. Másoknál ez csak videojátékban fordul elő, de ők persze nem motoroznak.
Azért örülök nagyon levelének, mert a motor nekem is nagy szerelmem, akár hiszi, akár nem. Rajongok a motorokért, de tudnia kell, nekem a skála legalján a nagyköbcentis japán speedek vannak, a csúcsán pedig a ritka veteránok. Valahogy sosem hozott izgalomba, hogy százvalahány lóerő megemeli egy japán gép elejét, hiszen ez a dolga. Sokkal jobban élveztem, ha például a 250 cm3-es, 1948.-ban gyártott Zündappom beindult, és egy mára kimúlt iparági szakértelem utolsó darabjaként elvitt mondjuk 200 km-re és visszahozott, gond nélkül. 
Tudja, bármelyik páréves sportmotorban rengeteg fájdalmasan szintetikus technika van, ami erőteljesen segíti a sokszor idióta gazdáját a túlélésben. Gondolkodik maga helyett is, mert ahogy elnézem levelét, igen ráfér ez kegyedre. Gázt húzni mindenki tud, megállni sajnos nem, legalábbis páran nem ott állnak meg, ahol szeretnének. Nekik írtam a tavalyi posztot, kifejezetten magának, kedves Atis19850417, mert nagy kár magukért. Kár annyira belemerülni a taták, szőkenők és minden más úton lévő akadály utálásába és lesöprésébe, hogy az első melegebb napon kettesével vigyék magukat az intenzívre, vagy a proszektúrára. 
Örülök levelének, megéri blogolni, elért az írás a célcsoporthoz, akik magas gyönyörérzetükben magasről szarnak minden más közlekedőre, és a motort potenciális fegyverként használják a forgalomban.
Tudja, a motor is csak egy jármű, egy gép, ember nélkül semmit nem ér. Némelyik emberrel sem.

 

6 komment

Címkék: vélemény motoros motor idióta

A bejegyzés trackback címe:

https://anyafold.blog.hu/api/trackback/id/tr100932137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atis19850417 2009.02.09. 16:05:20

Üdv

Ha én is blogot vezetek majd nekem is mindig igazam lesz? ezt azért kérdezem mert a motort lehet szeretni.. azonbelül is sokfélét.. vannak akik a speed gépeket, vannak akik a chopper-re esküsznek vannak akik a cross-t és vannak akik a veterán motorokat imádják. Arra amire elöször reagáltam mégpedig azért tettem mert azt egy bizonyos vélemény. Mint ahogy most is olvastam hogy a veterán motorokat imádja. ezzel nincs is semmmi gond. örülök neki. ahány ember annyi féle hobbi. Utólag megjegyzem hogy a 8szor meghalás története az nem az én hibámból következett volna be. az autósokra utaltam volna. mert a 2007es baleseti statisztikák szerint 87,5% miatt emberi mulasztás miatt következett be ezenbelül 37,1% a motoros és 50,4% az autós hibája miatt !!! az utobbi ugye elgondolkodtató...azt egy szóval se mondtam hogy motorosok között nincsen hibás. sokan azt teszik amit nem kéne hogy ahogy olvastam is "csak megállni nem tudnak" ezt a hibát nagyon gyorsan ellehet követni. mert ezek a gépek nagyon érzékenyek a gázadásra másodpercek alatt 200on lehet lenni stb..igy sokan elbizzák magukat. Csak az a baj ezen kivül még nagyon sokan meghalnak az utakon.. és nemcsak motorosokról van szó. Ezzel kapcsolatba sajnos azt vettem észre hogy az irigység, a "hu majd én megmutatom hogy legyorsullak" cimü hozzáállás létezik.(autós és motoros között) egyre többször tapasztaltam meg sajnos. Mivel ezek a motorok luxuscikknek számitanak mondhatjuk azt , ugye? ezért még az országba véleményem szerint nem alakult ki ez a féle motoros-autós kultusz.(nem csak az én véleményem) ezt nem tapasztalatbol mondom hogy össze tudom hasonlitani egy másik országgal hazánkat, hanem abbol ami itthon van. miért fáj az autosnak hogy én a lámpánál elörébb megyek? miért van az hogy mindenféleképp visszaakarnak elözni, és hogy néha már azt érzem hogy leakarnak szoritani? ezt egy példának szántam amit km-erek alatt tapasztaltam. mindezek ellenére ez mind kevés ahhoz hogy hanyagoljam a motorozást. Ez is csak egy vélemény. Viszont nem akarok erröl blogot irni nem kezdem el szidni az autósokat benne föleg nem a motorosokat akikben a barátokat látom, mert életembe elöször tapasztaltam olyat amire azt mondhatom hogy összetartásrol szól ez az életforma mert ami a hétköznapokban látok csak a gyülölködést, a háborúkat a lopást a hazugságokat a csalást amikkel élen lehet járni az országban, és meglehet élni sajnos.. most egy kicis elkanyarodtam és nem olvasok vissza a fogalmazásaimra mert azt irom le ami egyböl eszembe jut. Elkanyarodtam kicsit de ez is hozzátartozik a szabadságérzéshez amit érzek ebben a társaságban akikkel túrákra , találkozoókra szoktunk járni de legyen az kisebb városi gurulások vagy akármi.

phaidros 2009.02.10. 00:04:29

Atis, én is motoros vagyok, 1100 ccm felett, és nem chopper. És mellesleg teljesen egyetértek Ekkerjozzal. Aki szintén motoros. Pontosan tudjuk, mi a jó benne, és ezzel együtt is. Adjam a gombot, van mire varrni? :)

phaidros 2009.02.10. 00:11:31

"Viszont nem akarok erröl blogot irni nem kezdem el szidni az autósokat benne föleg nem a motorosokat akikben a barátokat látom, mert életembe elöször tapasztaltam olyat amire azt mondhatom hogy összetartásrol szól ez az életforma..."

Hmmm, ez a blog legkevésbé sem erről szól, barátom... a posztra gondoltál. Egyébként egyetértek - valóban, ritka összetartó a motoros társadalom. És pontosan akkora arányban vannak köztük hülyék és baromállatok, mint a népesség bármely tetszőlegesen választható, körülhatárolható csoportjában. A teljes képhez ez is hozzátartozik.

Megvannak a magunk kopasz audisai, köcsög terepjárósai, idióta dobozosaink, tüctücswifteseink, apucikedvenceink - hisz attól, hogy ezek átülnek motorra, még nem lesznek más emberek. És szívunk miattuk mi, motorosok is.

phaidros 2009.02.10. 00:14:35

Ja, és 50.000 km 2.5 év alatt, hogy tudd hova tenni a "közömet". :) Meglepő módon ezalatt legalábbb annyi motoros akart megölni, mint autós.

ekkerjoz 2009.02.11. 10:04:20

@phaidros: Van még egy dolog, ez a "szabadságérzet", ez valahogy nem kerek. Az lenne a szabadság, hogy motoron nem vesz körül zárt kaszni? Vagy könnyebben lehet furakodni a sávok között? Melyik a szabadság?
Végül is tökmindegy, mert akkor a robogós, sőt a biciklis pláne szabad...
Atis, azt mondom, motorozzon, amennyit szeretne és amennyit csak bír. De találkozzunk, ha máshol nem, itt a blogon, minden februárban.

phaidros 2009.02.13. 09:45:48

@ekkerjoz: a szabadságérzet? Valószínű mindenki másképp éli meg.

Nálam az, hogy leredukálódik az életemben jelenlévő tényezők száma, amikor túrázom (de egyébként ehhez nem kell motorral lenni). Azaz sokkal kevesebb lényeges dolog befolyásol, korlátoz, tölti be gondolataimat: az útminőség, a benzinmennyiség a tankban, és esetleg a nálam lévő pénzmennyiség. Ezek nem olyanok, mint a mindennapi problémák, és mellettük hatalmas hely marad a befogadandó élményeknek.

Az életem 99.99%-a ennél sokkal bonyolultabb.