Postbloghu

Címkék

4 (1) adria (1) agykontroll (1) alföldi (1) algyő (1) ancsi (1) antwerpen (2) április (1) áprlis (1) árvíz (1) astra (1) auchan (1) ausztria (1) autó (2) balaton (3) balatonszepezd (1) baleset (3) balkán (3) barátok (19) barom (6) belgium (2) benedek (2) bereg (1) betonkeverő (2) birka (6) biztonság (1) blues (2) bmw (1) bonnie (1) bor (1) borjú (1) budapest (2) bűvös (1) campanile (1) celeb (1) cigány (3) cimbora (1) cora (1) család (21) csilli (10) csontváry (1) dacia (2) darvas (1) dávid (10) dédi (1) dió (1) disznóvágás (3) doge (1) durdevica (1) egészség (8) eladó (1) élmény (2) emberség (6) emléknap (1) építkezés (1) érdekes (1) erdő (1) fácán (1) fajd (1) falu (10) fegyvernek (17) felső (1) fesztivál (1) film (6) fürj (1) gasztro (3) gázbeton (1) gazda (1) gép (1) gépgyár (1) gitár (1) golf (1) gondola (1) görögország (3) gyerek (2) halott (1) hatóság (1) helikopter (1) herfli (1) hinta (8) hipermarket (2) honda (1) honvédség (1) horgász (3) horgászat (3) hős (1) hősi (1) humor (2) húsevő (2) húsvét (1) idióta (15) irodalom (4) iskola (5) isztria (1) iván (1) józsef attila (1) jugoszlávia (1) juhász (2) kaja (3) káptalanfüred (1) karikatúra (1) kasza (2) katona (3) kenyér (1) kerecsen (1) kereskedelem (3) kérész (1) kiképzés (1) kimaradás (1) kína (1) kisebbség (3) kőolaj (1) kopjafa (1) kultúra (7) kutya (1) lakótelep (1) lengyel (1) lőszer (1) löveg (2) magyar (5) máté (7) méhek (1) méhészet (1) menyhal (1) merkur (1) méz (1) mi8 (1) misina (1) montenegro (6) motor (5) motoros (4) mozart (1) mozi (5) multi (1) munka (5) művészet (1) nagymama (1) népszavazás (1) néptánc (1) nyár (2) nyaralás (7) óballa (20) okoskodás (1) óratorony (1) orosz (2) őrség (1) osztály (1) pacal (1) paduc (1) pálinka (1) palota (1) paraszt (10) peca (1) pécs (1) penny (1) plus (1) pm (1) polgár (2) politika (8) politikus (2) porec (1) pörkölt (6) proli (3) propolisz (1) quad (1) rafting (4) ragály (1) repülés (1) retro (1) rialto (1) rokonok (5) sas (2) segítség (2) senkiházi (2) sereg (2) simson (1) smatch (1) sorozat (1) spar (2) spíró (1) stillzon (1) strand (2) sváb (4) szakács (3) szánalmas (6) szapárfalu (1) szarvasmarha (1) szatmár (1) szellem (1) szép (5) szerelem (3) szerencsétlen (4) szigligeti (1) szikora (1) szilikát (1) szilke (1) szilva (1) szolnok (1) szőlő (1) szomszédok (3) szorgalom (5) szovjetunio (2) tábor (1) tanár (1) tara (2) tarack (2) tavasz (3) technika (4) tégla (1) tehén (1) tehetség (3) tenger (6) tesco (1) tettye (1) tisza (9) tiszakóród (1) tiszakürt (1) tiszavirág (1) törökszentmiklós (1) trabant (1) traktor (1) tudás (2) tüntetés (1) túrizmus (1) túrkeve (3) tüzér (2) túzok (1) tv (1) üdülés (11) ünnep (13) ural (2) usa (1) utánzás (3) utazás (5) úttörő (1) vallás (1) váncsa (1) város (4) vasarely (1) vega (1) vélemény (12) velence (1) venezia (1) vércse (1) vidék (22) vihar (1) világválság (2) visegrád (2) vita (1) yvonne (1) zene (5) zündapp (1) Címkefelhő

Gumi

2009.05.13. 10:00 :: ekkerjoz

Nem is olyan egyszerű feladat gumiköpenyt választani. A 205/50R15 méretben minden abroncsgyár szállít bármely évszakos, többféle mintázatú köpenyt a közel 1100 gumiabroncs kereskedőnek, gumiszerelő műhelynek. Mintha tűt keresnék a kazalban. A sok autós "szaklap" persze évente kétszer tesztekkel csinál promóciót az aktuális divatnak. Ahelyett, hogy segítene a sok műteszt, csak jobban összezavar, mikor az egyik lap sztárolja, a másik pocskondiázza ugyanazat a gyártót.

A neten se sokkal jobb a helyzet, hiába hoznak létre korrektnek tűnő felhasználói adatbázisokat, azokban igen nagy a haszontalan ítéletek aránya. Egy-egy abroncsról homlokegyenest ellenkező tartalmú tapasztalatokról számolnak be a kedves júzerek, hogy szorult volna a komolytalan fejük a zannyukba.

Nem tud az ember ilyenkor jobbat kitalálni, érdeklődik haveroknál, taxisoknál, itt-ott. Ezzel tovább romlik a helyzet, kiderül, hogy a profi vezetők hamarabb cserélnek autót, mint abroncsot, hiszen minden évszakra külön garnitúrát tartanak, így aztán a kétéves autócseréig föl sem merül a gumivásárlás.

Én viszont nem veszek 2-3 évente új autót, általában addig rontok egyet, amíg le nem szakad rólam, a cipőkkel is így vagyok, meg a horgászbotokkal. Alólam bizony kifogy néha az abroncs, autózok eleget. Szóval kétévente potenciális gumiabroncs célcsoport-tag vagyok, bár rendszeresen tanácstalan.

Egy időben a Michelin köpenyeket szerettem, csöndes, takarékos abroncsok ezek, a Pilot Primacy fajtából két garnitúrát (közel 180000 km összesen) gurultam el. A kocsi fogyasztását is kordában tartotta ez a típus, viszont ha elkopott 3-3,5 mm-ig, azonnal cserélni kellett, mert átmenet nélkül, drasztikusan romlott a vizes tapadása.

Céges autókon volt aztán mindenféle köpeny, a furgonokon, a C-s terhelésűek közül a Kléber, Semperit kimondottan rossz választás volt (néha egyszerűen elhagyták a futófelületet), a Continental se volt különösebben üdvös. A kevésbé sztárolt Debica, Barum viszont becsülettel bevált, csak sokkal hangosabban gurultak a kocsik.

Szóval, Michelin fan lettem, amúgy is többnyire francia autóm van, mert ilyen kalandvágyó vagyok (jelzem, soha nem értettem az általános francia és olaszautó ellenes kirohanásokat).

Már kezdtem kacsintgatni az orrvérzésig reklámozott Energy Saver tipusra (engem mindig meg lehetett hatni azzal, ha valamit úgy akartak eladni, hogy csökkenti a fogyasztást, minden szélterelőt, kütyüt, propellert, mágnest, molekula-átrendező bizbaszt megvettem, pedig gépész volnék).

Aztán halottam pár komoly (újautós taxistól származó) panaszt, hogy a vadiúj Saver vizes úton nem valami szépen vitézkedik. Kanyarban hajlamos csúszni, forszírozott tempóban, és ez nem bíztató jelenség. 

Keresnem kellett más típust, sőt egészen más gyártó mellett kötöttem ki végül. A hazai gyárak közül a Hankook mellett döntöttem, pakisztáni, indiai, holland, olasz, kínai multik előtt nyertek. Nincs különösebben nagy tapasztalatom általában a koreai minőségről, vannak bizonyos, jól körülhatárolható előíteleteim. Nem vennék például koreai autót, csúnyák. Birtoklok viszont koreai videókamerát, ami mondjuk szép, de hangos. És avult, de működik. Egyik tévénk is Samsung, annak is nagy az alapzaja. 

A koreai multikkal viszont valahogy kijövök, mikor a jászfényszarui gyárnak dolgoztunk, percre pontosan tárgyaltak, rendeltek, határidőre fizettek, komolyan mondom, élmény volt velük üzletelni. 

Szeretem a koreai kaját is, ha a gumijuk fele olyan jó, akkor már megérte. Ha már itt tartunk, nem volt valami olcsó a gumi, hiába gyártják itthon, mire a felnire kerül, sokba lesz. Pedig a szerelés ajándék volt.

Nagyjából 2000 km-t gurultam eddig, csöndes a köpeny, kanyarban kiváló, a fogyasztást nem befolyásolta, grammra ugyanannyit tankoltam a régi, kopott Michelinekkel. 

Esőben nem tudtam tesztelni, mert eddig nem esett, sajnos.

A fékútja se nem jobb, se nem rosszabb, mint a régi garnitúráé, az egyenesfutása viszont sokkal direktebb, nincs olyan érzésem nagy sebességnél, hogy "úszik" a kerék alattam.

Eddig bevált.

Szólj hozzá!

Címkék: politika multi biztonság kereskedelem

A bejegyzés trackback címe:

https://anyafold.blog.hu/api/trackback/id/tr791118766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.