Postbloghu

Címkék

4 (1) adria (1) agykontroll (1) alföldi (1) algyő (1) ancsi (1) antwerpen (2) április (1) áprlis (1) árvíz (1) astra (1) auchan (1) ausztria (1) autó (2) balaton (3) balatonszepezd (1) baleset (3) balkán (3) barátok (19) barom (6) belgium (2) benedek (2) bereg (1) betonkeverő (2) birka (6) biztonság (1) blues (2) bmw (1) bonnie (1) bor (1) borjú (1) budapest (2) bűvös (1) campanile (1) celeb (1) cigány (3) cimbora (1) cora (1) család (21) csilli (10) csontváry (1) dacia (2) darvas (1) dávid (10) dédi (1) dió (1) disznóvágás (3) doge (1) durdevica (1) egészség (8) eladó (1) élmény (2) emberség (6) emléknap (1) építkezés (1) érdekes (1) erdő (1) fácán (1) fajd (1) falu (10) fegyvernek (17) felső (1) fesztivál (1) film (6) fürj (1) gasztro (3) gázbeton (1) gazda (1) gép (1) gépgyár (1) gitár (1) golf (1) gondola (1) görögország (3) gyerek (2) halott (1) hatóság (1) helikopter (1) herfli (1) hinta (8) hipermarket (2) honda (1) honvédség (1) horgász (3) horgászat (3) hős (1) hősi (1) humor (2) húsevő (2) húsvét (1) idióta (15) irodalom (4) iskola (5) isztria (1) iván (1) józsef attila (1) jugoszlávia (1) juhász (2) kaja (3) káptalanfüred (1) karikatúra (1) kasza (2) katona (3) kenyér (1) kerecsen (1) kereskedelem (3) kérész (1) kiképzés (1) kimaradás (1) kína (1) kisebbség (3) kőolaj (1) kopjafa (1) kultúra (7) kutya (1) lakótelep (1) lengyel (1) lőszer (1) löveg (2) magyar (5) máté (7) méhek (1) méhészet (1) menyhal (1) merkur (1) méz (1) mi8 (1) misina (1) montenegro (6) motor (5) motoros (4) mozart (1) mozi (5) multi (1) munka (5) művészet (1) nagymama (1) népszavazás (1) néptánc (1) nyár (2) nyaralás (7) óballa (20) okoskodás (1) óratorony (1) orosz (2) őrség (1) osztály (1) pacal (1) paduc (1) pálinka (1) palota (1) paraszt (10) peca (1) pécs (1) penny (1) plus (1) pm (1) polgár (2) politika (8) politikus (2) porec (1) pörkölt (6) proli (3) propolisz (1) quad (1) rafting (4) ragály (1) repülés (1) retro (1) rialto (1) rokonok (5) sas (2) segítség (2) senkiházi (2) sereg (2) simson (1) smatch (1) sorozat (1) spar (2) spíró (1) stillzon (1) strand (2) sváb (4) szakács (3) szánalmas (6) szapárfalu (1) szarvasmarha (1) szatmár (1) szellem (1) szép (5) szerelem (3) szerencsétlen (4) szigligeti (1) szikora (1) szilikát (1) szilke (1) szilva (1) szolnok (1) szőlő (1) szomszédok (3) szorgalom (5) szovjetunio (2) tábor (1) tanár (1) tara (2) tarack (2) tavasz (3) technika (4) tégla (1) tehén (1) tehetség (3) tenger (6) tesco (1) tettye (1) tisza (9) tiszakóród (1) tiszakürt (1) tiszavirág (1) törökszentmiklós (1) trabant (1) traktor (1) tudás (2) tüntetés (1) túrizmus (1) túrkeve (3) tüzér (2) túzok (1) tv (1) üdülés (11) ünnep (13) ural (2) usa (1) utánzás (3) utazás (5) úttörő (1) vallás (1) váncsa (1) város (4) vasarely (1) vega (1) vélemény (12) velence (1) venezia (1) vércse (1) vidék (22) vihar (1) világválság (2) visegrád (2) vita (1) yvonne (1) zene (5) zündapp (1) Címkefelhő

Hinta írta I.

2008.01.31. 18:27 :: ekkerjoz

"Kilencszáznyolcvankettőben vonultam be katonának. Bár Pesten születtem, de Gyulán nőttem fel. Elmúltam tizennyolc mikor újra Pestre költöztünk. Gyula sznob kisváros, de azért közel a természethez, mezőgazdasági munkához. Elvben, mert én azért távol tartottam magam tőle, igaz nem is kényszerített senki. A szüleim veteményesének gyomlálásán kívül csak a középiskolai barom őszi munkák voltak, ahol is, hogy lehet több kárt okozni volt a sikk.
Láttam gátőrt kaszálni a Fekete-körös partján, de kaszát közelről talán sohasem.
A behívó szerint a kisstadionba kellett menni aztán felraktak valami vonatra és csak ott tudtuk meg, hogy a cél állomás Juta. Ez egy falu Kaposvár mellett, lokátoros századdal. Az akklimatizálódást, erőst segítette, hogy megalakítottam a Lokáto-Rock zenekart amivel többet voltunk úton és színpadon mint a laktanyában. Tiszti klubok, rendezvények, ment a szekér nagyon. Persze, hogy csajozik is az ember, sőt talán mást se tesz. Aztán jött persze a cunami szerű történet és elkezdem viselkedni. A lány családja nagyon közel került hozzám és én is igyekeztem megfelelni. A lány nagyapja igazi vastagnyakú szókimondó, fifikás parasztember volt. Odáig jutottam, hogy a kutya nem ugatott, amikor beléptem a kert kapun. Leendő apósommal a legjobb borát ittuk, leendő anyósomnak zokszava nem volt mikor hajnalban ébresztettem, hogy varja meg a mikádómat, mert ronggyá szakadt az éjszakai kocsmázás melléktermékeként.
De valahogy a Papa távolságot tartott. Egy szombat délután az eszement hosszú kertjük végébe kisétálva látom, hogy kaszálja a lucernát. Megpróbálod ? Persze. Nem lehet bonyolult, gondolom, csak csapkod itt vele. Bonyolult volt. Sőt, úgy állítottam bele a földbe, mint a huzat. Egyre dühösebben próbáltam és egyre ügyetlenebbül. Aztán csendben kivette a kezemből és nem szolt, semmit. Talán valami ártatlan megjegyzést tett és mosolygott. Dohogtam magamban, hogy ilyen marhasággal csak nem fogok foglalkozni meg micsoda nagy tudomány, röhej. De nem hagyott nyugodni a dolog. Pár nap múlva félre vontam a környékről bevonult srácot, akinek valami beadványt írtam meg levelet is a csajának.
Megígértem, hogy köztünk marad, de kérnék én is valamit szintén bizalmasan.
-Mi vóna az ?
-Taníts meg kaszálni.
-Mit ?
-Mondom kaszálni.
-Mi a lófasznak az neked ?
-Amiért neked a József Attila idézet.
Egész héten minden pihenő időnket erre szántuk. Kevés volt. Nem engedték el hétvégén, hát és is maradtam. A második héten már a lokátor dombot kaszáltam oldalazva. Aztán jött a kalapálás meg a fenés. Belejöttem.
Néhány nap múlva az udvaron fröccsözünk. Mondom a Papának nem kell-e kaszálni ? Rám néz, furcsán.
-Most nem, tegnap hoztam be.
Látja az arcomon, hogy variálok.
-De lehetne vágni kicsit, hogy száradjon.
-Vágjak ?
-Ahogy gondolod.
Kibaktatok, fenek, kaszálok. Csak áll és néz. Elég ? Nem. Most gyere visszafelé és figyelj a sorára. Koncentrálok, mint politikai tiszt a múlt időnél.
Jól van ennyi elég. Visszafelé menet látom, hogy a leendő apósom is figyel kicsit messzebbről. Ő sem szól. Bent az udvaron a Papa tölt mindannyiunknak. Egészségedre fiam. Ekkor mondta először, hogy fiam és aztán csak így hívott. Ő is meg az Apósom is. Papa 89-ben halt meg, pont elkerülték egymást az unokájával az apósom meg tavaly karácsony előtt. Valahogy mindig ezeket a jutai fröccsöket érzem a számban. Jó ez, nagyon jó."

A szerző -barátom és példaképem- építészmérnök, profi chef, író, költő, zenész, képzőművész, régi reneszánsz ember. Ismerjék meg: www.hinta.hu és www.hinterland.hu
A fenti sorokat és a fotókat engedélye nélkül loptam.

Szólj hozzá!

Címkék: zene szerelem sereg hinta katona vidék kasza

A bejegyzés trackback címe:

https://anyafold.blog.hu/api/trackback/id/tr77319906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása