Postbloghu

Címkék

4 (1) adria (1) agykontroll (1) alföldi (1) algyő (1) ancsi (1) antwerpen (2) április (1) áprlis (1) árvíz (1) astra (1) auchan (1) ausztria (1) autó (2) balaton (3) balatonszepezd (1) baleset (3) balkán (3) barátok (19) barom (6) belgium (2) benedek (2) bereg (1) betonkeverő (2) birka (6) biztonság (1) blues (2) bmw (1) bonnie (1) bor (1) borjú (1) budapest (2) bűvös (1) campanile (1) celeb (1) cigány (3) cimbora (1) cora (1) család (21) csilli (10) csontváry (1) dacia (2) darvas (1) dávid (10) dédi (1) dió (1) disznóvágás (3) doge (1) durdevica (1) egészség (8) eladó (1) élmény (2) emberség (6) emléknap (1) építkezés (1) érdekes (1) erdő (1) fácán (1) fajd (1) falu (10) fegyvernek (17) felső (1) fesztivál (1) film (6) fürj (1) gasztro (3) gázbeton (1) gazda (1) gép (1) gépgyár (1) gitár (1) golf (1) gondola (1) görögország (3) gyerek (2) halott (1) hatóság (1) helikopter (1) herfli (1) hinta (8) hipermarket (2) honda (1) honvédség (1) horgász (3) horgászat (3) hős (1) hősi (1) humor (2) húsevő (2) húsvét (1) idióta (15) irodalom (4) iskola (5) isztria (1) iván (1) józsef attila (1) jugoszlávia (1) juhász (2) kaja (3) káptalanfüred (1) karikatúra (1) kasza (2) katona (3) kenyér (1) kerecsen (1) kereskedelem (3) kérész (1) kiképzés (1) kimaradás (1) kína (1) kisebbség (3) kőolaj (1) kopjafa (1) kultúra (7) kutya (1) lakótelep (1) lengyel (1) lőszer (1) löveg (2) magyar (5) máté (7) méhek (1) méhészet (1) menyhal (1) merkur (1) méz (1) mi8 (1) misina (1) montenegro (6) motor (5) motoros (4) mozart (1) mozi (5) multi (1) munka (5) művészet (1) nagymama (1) népszavazás (1) néptánc (1) nyár (2) nyaralás (7) óballa (20) okoskodás (1) óratorony (1) orosz (2) őrség (1) osztály (1) pacal (1) paduc (1) pálinka (1) palota (1) paraszt (10) peca (1) pécs (1) penny (1) plus (1) pm (1) polgár (2) politika (8) politikus (2) porec (1) pörkölt (6) proli (3) propolisz (1) quad (1) rafting (4) ragály (1) repülés (1) retro (1) rialto (1) rokonok (5) sas (2) segítség (2) senkiházi (2) sereg (2) simson (1) smatch (1) sorozat (1) spar (2) spíró (1) stillzon (1) strand (2) sváb (4) szakács (3) szánalmas (6) szapárfalu (1) szarvasmarha (1) szatmár (1) szellem (1) szép (5) szerelem (3) szerencsétlen (4) szigligeti (1) szikora (1) szilikát (1) szilke (1) szilva (1) szolnok (1) szőlő (1) szomszédok (3) szorgalom (5) szovjetunio (2) tábor (1) tanár (1) tara (2) tarack (2) tavasz (3) technika (4) tégla (1) tehén (1) tehetség (3) tenger (6) tesco (1) tettye (1) tisza (9) tiszakóród (1) tiszakürt (1) tiszavirág (1) törökszentmiklós (1) trabant (1) traktor (1) tudás (2) tüntetés (1) túrizmus (1) túrkeve (3) tüzér (2) túzok (1) tv (1) üdülés (11) ünnep (13) ural (2) usa (1) utánzás (3) utazás (5) úttörő (1) vallás (1) váncsa (1) város (4) vasarely (1) vega (1) vélemény (12) velence (1) venezia (1) vércse (1) vidék (22) vihar (1) világválság (2) visegrád (2) vita (1) yvonne (1) zene (5) zündapp (1) Címkefelhő

Kösz

2008.04.29. 19:40 :: ekkerjoz

Elmondanám, hogy évekig jártam Budapestre dolgozni, volt olyan év, hogy minden áldott nap ötkor indultunk, és későn értünk haza, húsvét, karácsony, nem számított. Meg is utáltam rendesen, amennyit álltunk mindenféle dugóban, szívtuk a port, füstöt, ködöt, nem volt jó. Leginkább a türhő autósokat utáltam meg, szabálytalanok, erőszakosak, önzőek, ordítoznak egymással, ledudálják az útról, ha valaki nem olyan bunkó, mint elvárható.

Nem is szerettem följárni, féltem, hogy ugyanolyan börhő leszek. Manapság is kétszer meggondolom, mielőtt elindulok, ahogy öregszem, egyre kevesebb a türelmem a proli stílushoz.

Ma is eszembe jutott, miért nem vonattal indultam inkább, mikor az Élessarok előtt villogni kezdett mögöttem egy Fiat Uno, sőt, a lámpánál ki is szállt belőle egy nő, és kopogni kezdett az ablakon. Éppen telefonáltam, nem értettem mit mond, elhessegettem. Zöld lett a lámpa, elindult a sor, nemsoká mellém ért egy másik kocsi, és valamit mutogat a sofőr, nem értettem, mit akar. Megrángattam a kormányt, de nem volt defektem. Végül egy következő lámpánál a Fehér úton mellém állt a Fiatos hölgy, és átkiabált, hogy lóg a rendszámom.

Ezúton is köszönöm, és egyben most kérek elnézést, amiért elsőre értetlen és bunkó voltam.

Nem tudtam sokáig időzni, nem esett le a rendszám, gondoltam Hinta komám irodájáig kibírja, a Sugártól olyan 2 km. Ez alatt a két kilométer alatt még egy Audi A4, egy Nissan taxi, két terepjáró, és egy kisteherautó is mellém állt, és mutogatta a rendszámot, le ne essen. Az Audis sofőr ki is száll pirosnál, hogy szóljon, mi a baj.

Kérem, én teljesen kinyúltam ezen. Annyira kellemesen érintett a sokéves korábbi fasságokhoz képest, sosem gondoltam volna, hogy ilyen előfordul. Most teljesen komolyan mondom, egyáltalán nem ez volt korábban jellemző a pesti közlekedésre.

Az utasom is csak nagyokat hümmögött, hitetlenül néztünk egymásra, milyen rendes emberek vannak.

31 komment

Címkék: budapest segítség hinta emberség

A bejegyzés trackback címe:

https://anyafold.blog.hu/api/trackback/id/tr36447664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a nap húszpontos képe · http://haazeeblog.blogspot.com/ 2008.04.29. 20:14:28

Mikor unjátok meg ezt a "prolizást" kisköcsögöm?

ekkerjoz 2008.04.29. 20:17:35

Üdvözlöm, akart valamit kérdezni, jóember? Nem adtam rá lehetőséget, hogy tegezzen, barátom.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.04.29. 20:52:20

az van, hogy a prolik magukra vannak hagyva, és amikor maguk vannak, akkor ugyanannyira börhők, mint bárki más.
csapatokba verődött prolikra ugyanez vonatkozik (merthogy hőbörögni is fel szoktak ám járni vidékről, nem csak dolgozni, meg előzékenynek lenni).
vagy ha reprezentatív véleményre van szükség, legközelebb minden egyes börhő prolit meg lehet kérdezni, hogy ő most tulképp hova valósi.
részemről vidéki börhő proli vagyok, és szoktam előzékeny lenni pesten (ahova naponta járok fel dolgozni 4 éve)

KiM 2008.04.29. 21:14:03

Nem kell elbízni magunkat. Tudok rossz példát sokat. Kollégánk fia elé szabálytalanul vágott be egy autó igen balesetveszélyes megoldással. A padlófékkel együtt megnyomta a dudát is, majd haladtak egymás után. Nyár volt, letekert ablak, majd piroslámpa. Ember kipattant az autóból hátrament majd egy nagyon összetett, cifra mondat végére egy hatalmas ökölcsapással tett pontot, majd megdicsőülve beült az autójába és elment. A srác meg próbálta az orrvérzését elállítani.
Ritkán járok gyalog, de az a kevés alkalom, amikor teszem mindig úgy érzem, hogy az út másik oldalára születni kell. Van a "biztnságos" lámpás kereszteződés. Olyan rövid a lámpa, hogy bármilyen gyors is az ember ( különösen egy négysávos útnál ), hogy mire az ember eléri az útpadkát, már piros a lámpa. Na persze nem mindeütt van lámpa, így aztán az ember elkezdi a sávokat legyűrni. Nem szabad bedőlni, ha az egyiken túl vagyunk óvatosan körülnézve kell nekivágni a következőnek, mert semmi biztosíték, hogy a következő sávban robogó autó hajlandó megállni. Egy alkalommal egy ilyen szituációban jeleztem a második sávban felém robogó autósnak, hogy ez mégiscsak egy zebra. Mire az a zebra után megállt és üvöltött ki az autóból, ahogy a torkán kifért, hogy nyomatéket adjon mondandóának és elszántságának az autó ajtaját még ki is nyitotta. Csak azért nem jött utánam megverni -szerintem- mert félt, hogy egy hasonlóan filantróp csapattárs belemegy az üres, veszteglő autóba.
Hát ilyen élmények után én is gyanakszom....
Azért van jó példa is, mint olvashatjuk.
Azért ma megint tanultam. Prolira kisköcsög a tromf. Lehet városi jó érzésünket kicsit sérti a prolizás, de hova vezet, ha erre a másik lekisköcsögezése a válasz. Lehet ezt finoman is kifejezni, ehhez a bloghoz méltó stílusban is. Ritkán írok, de akkor lehet túl sokat.

ekkerjoz 2008.04.29. 21:21:13

Az egy másik post témája lesz, miért sértődik meg a városlakó, ha a proli szót hallja. Nem kéne, hacsak nincs rá nyomós oka. Itt és most kizárólag a bunkó közlekedést írtam körül "a proli stílussal". Le is lökte az egyik olvasó agyáról az ékszíjat. Sajnálom.
Írjon minél többet, kedves KiM, köszönöm szépen.

Üdv:EJ

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.04.29. 22:15:15

Húszpontos: Budapestiként mondom, hogy az itteni autósok jó része igenis proli, és bunkó.

(én is utálom különben amikor a nagymenő vidékiek általánosan bunkózzák - vagy ami még rosszabb: liberálisozzák! - a teljes fővárosi lakosságot, de ez a poszt nem erről szól ha elolvasnád)

judge dredd (törölt) 2008.04.29. 22:44:01

Nos, részemről a proli szó pejoratív töltése ellen vagyok. Engem meglehetősen zavar. Én a proli szót a melóssal azonosítom, lehet hogy helytelenül. Én egy proli családból származom, és erre büszke is vagyok, hisz a szüleim becsületben végig melózták az életüket, így lehetőséget biztosítva ezzel számomra hogy az "értelmiség" soraiba léphessek. Az úgynevezett értelmiségiek körében az évek alatt számtalan olyan egyénnel találkoztam, akikre az Ön által pejoratívan használt proli jelző kitűnően illik. Én azért engedelmével megmaradnék egyszerű proligyereknek, aki igyekszik nem elfelejteni honnan indult, és ki tudja hová érkezik.
Az írásához szorosabban kapcsolódva, nekem már nagyon kevés a bizodalmam van az emberekkel, de egy ilyen történet után a parázs csak ott pislákol még valahol. Nem a sztori hordereje miatt, maga a gesztus értékes. Az meg hogy valaki prosztó-e vagy sem, nem a lakhelyétől függ. Szerintem.

mizie 2008.04.29. 22:52:42

Budapestiek a legjófejebb autósok! Hajrá BP !

ekkerjoz 2008.04.29. 22:53:50

Üdv Judge Dredd,

a proli szó szerintem nem azonos a munkással. A munkás mindig adott magára, tudta a szakmáját, és büszke volt arra, amit csinált. A proli nem munkás, nem tud értéket teremteni, még azt is feléli, elpusztítja, amit készen kap (lásd középületek, bkv, parkok, utcabútorok).
Az is lehet persze, hogy én használom rosszul a kifejezést, de számomra a proliság az igénytelenséggel azonos, és semmi köze a végzettséghez, vagy lakóhelyhez. A proli mentalitás miatt vannak műhibák a kórházban, celebek a médiában, focisták a sportban. Tisztelet a kivételnek.
Üdv:EJ
anyafold.blog.hu/2008/03/12/proli

zala 2008.04.29. 23:00:16

Újabb időben proletárok azok, akik vagyonnal nem rendelkeznek és csak napi munkájuk után élnek; magasabb értelemben olyanok is, kik vagyontalanságuknál fogva kiszorulnak abból az osztályból, amelybe műveltségüknél fogva beillenének.

jójeza zinternet hogyhát bele lehet írogatni, de mégjobb hogyhát bele is lehet olvasgatni.

a fönti két bekezdés közül az éggyik a wikipédiaponthuró' van, csak mán elfelejtöttem mellik

ekkerjoz 2008.04.29. 23:03:51

Üdv Zala, biztosan igaza van, de mi nem írtunk proletárról, sem rómairól, sem bolsevikről.

zala 2008.04.29. 23:12:59

meggyőzött kedves Uram :)

abban is igazat adnék Önnek ha azt mondaná, hogy nem mindegy hogy egy okos hülyéskedik vagy egy hülye okoskodik.

HöZsö 2008.04.29. 23:35:30

Jajj, de idegesítő is, amikor 3 perce villogok valakire, hogy kapcsolja fel a lámpáját éjjel 1-kor, és megy tovább, értetlenül, bután néz, fékezget, téblábol... Hát ennyire rossz a világ, hogy mindenkiben ellenséget látunk?

ekkerjoz 2008.04.29. 23:42:19

Kedves Zala, pontosan így van.

sóskatáska 2008.04.30. 00:15:00

szia Ej. ha mohács felé veszed az irányt akkor ha van kedved , keress meg , amit Te és Hinta irtatok az bármikor megér egy mohácsi halászlét


ja hameg villog akkor vagy rossz vagy csak próbálja az izzót

kacsa! 2008.04.30. 01:21:09

Mozdonyt vezetek. Bunkó autósok? JÖHETNEK.

gven · http://gvenphoto.blogspot.com/ 2008.04.30. 02:51:15

Én inkább a poszhoz szólnék hozzá:

:)

Jó ilyet olvasni: én is pesti vagyok, napi szinten autózom, ráadásul egy 40 éves VW bogárral...nem leányálom. Képtelenek felfogni az emberek (tisztelet a kivételnek!!! Kellemes élmények is gyakran érnek), hogy ez egy old timer, nem gyorsul 4 alatt 100-ra.
Eszméletlen, hogy mikor a belső sávban megyünk, és véletlenül "leelőzünk" valakit, az sértett büszkeségét úgy szerzi vissza, hogy 90-nel kielőz minket.

Ilyenkor hatalmasat szoktam röhögni a sok idiótán, aki csak ezzel tudja kompenzálni az esetleges testi hiányosságait...:)

Node, köszönöm ezt a posztot, adott egy kis reményt! :)

g

Zeév Tóbiás • Zevi (törölt) · http://jeremias.blog.hu 2008.04.30. 08:16:29

Mostmár legalább tudod, miért dudáltak le éveken keresztül, mert lógott a rendszámtáblád :)

rszarvas · http://rszarvas.blog.hu 2008.04.30. 08:35:13

Reggelente az M1-en járok be Budára, a közös bevezetőn mögém állt egy Volovós fickó és levillantott meg mutogatott párszor. Sebesség redben, lámpa világít, gondoltam is, hogy hová halad a világ, ha már a Volvósok is beszólogatnak az úton, ráadásul a külső sávban. Miután beértem a munkahelyemre, láttam, hogy a jobb hátsó kerék félig leeresztett. Mivel épp jól meg is volt rakva a csomagtartó, a megszokott módon lapult a kocsi, nem tűnt fel a dolog. Ezúton is köszi.

tippmester · http://tutitipp.blog.hu 2008.04.30. 09:23:19

Egyszer az apuka helyett az anyuka viszi el az autóval az óvodába a kisgyereket.
Este kérdezi az apuka:
- Na Pistike, milyen volt az út anyuval az oviba?
- Képzeld apa, ma nem volt egy büdös köcsög, buzi, tapló autós sem útközben!
-----------------------
Lehet, hogy Te is változtál?

gerely · http://otperc.net 2008.04.30. 09:27:32

Én két éve lakom Budapesten, előtte évekig dolgoztam Komáromban. Komárom egy csendes kisváros - volt, amíg nem éptettek egy ipari parkot, ahova betelepült egy telco multi, az összes beszállítójával egyetemben. Kb. annyian dolgoznak az ipari parkban, mint amennyien laknak az egész városban. A forgalom a többszörösére nőtt, melósbuszok, ingázók, kamionok, dugó, minden.
Na ezt semmilyen szinten nem tudták kezelni a vidéki autósok. Nem volt olyan, hogy kienged, beenged, ha egyszer neki van elsőbbsége. Ha ki akartál kanyarodni egy kis utcáról, ahol elsőbbséget kellett adnod, és a főúton állt a sor, ottragadtál örökre.

Budapesten, a kétségtelenül létező negatív példák ellenére, ilyen nincs. Ha tíz autósból csak egy normális, akkor legrosszabb esetben kilenc autó után kimehetsz, besorolhatsz a kanyarodósávból. És szerencsére a tapasztalatom az, hogy az arány ennél sokkal jobb, inkább fordított, 10 autósból van 1-2, aki suttyó.
Még az ilyen "nekem olyan igazam van, hogy ököllel beb*szok jól" típusú retardáltakat kéne valahogy kivonni a forgalomból (szó szerinti és átvitt értelemben egyaránt), és egész jó lenne a helyzet.

Scroll_Lock 2008.04.30. 09:30:48

Mostanában két autóssal is találkoztam akinek égett menetközben a tolató lámpája. Az egyiknek már terhes volt, hogy én is szólok, a másik meg örült neki. Sztem ez teljesen alap, hogy figyelmeztetem a másikat :)

Scroll_Lock 2008.04.30. 09:33:42

Jah és persze budapesti vagyok.

judge dredd (törölt) 2008.04.30. 19:30:48

ekkerjoz! Most volt érkezésem elolvasni mellékelt írását és elismerem ezzel kellett volna kezdenem. Igazán jók a meglátásai tehát "sértődöttségem" visszavonva.

ekkerjoz 2008.04.30. 19:38:28

Üdv Judge Dredd,

nagyjából egyformán gondoljuk ugyanazt, ez az első kommentjéből is kiderült. Sok kifejezés elvesztette az eredeti értelmét, valahogy vissza kell adni a kötelező jelentésüket. Én is sokszor keverem a fogalmakat, ezért próbálkozom körbejárni a dolgot.

Üdv:EJ

phaidros 2008.05.05. 09:20:30

Húszpontossal nem kell foglalkozni, pont húsz pontot hazudik magának. :) Sir Robin kategória, beír, és megdicsőülve távozik. Mellesleg pont most rúgták ki. :o)

oldali 2008.05.06. 11:28:54

Szia Józsi!

A prolit úgy használtad az írásban, ahogy mások pl. a parasztot. Nyilván nem ugyanazt jelenti mindenkinek, ez van.

Üdv:
oldali

ekkerjoz 2008.05.07. 07:34:08

Szia István,

a közbeszéd mindig keveri a fogalmakat (vagy én).
Számomra a proli nem proletár, nem városlakó, nem munkás, hanem igénytelen, de erőszakosan feltűnősködő, tudatlan, de okoskodó, jellemtelen senki. Láttad, a proli úgy szól hozzá, ahogyan él.
A proliság nem réteg, hanem a gondolkodás, a világnézet, az emberség hiánya.

Nekem a proli fogalma jelenti azt, amit a prolinak a paraszt jelent.

Ez van.

Üdv:EJ

C._de_Berzsián 2008.05.07. 08:38:46

Proli...
a.) Elég gazdag a nyelvünk. Ha nem ezt a szót használta volna, a fenti kommentek fele (beleértve az Ön szómagyarázatat, meg ezt az enyémet is) fölösleges lenne.
Egyáltalán, a kifejezés ilyen tartalmú (pejoratív) használata azokra volt jellemző, akik e módon igyekeztek magukat megkülönböztetni, azaz a "klasszikus" bérmunkás réteg fölé helyezni.
Megvan ennek a napjainkban fellelhető változata is, például a "vállalkozó", ami bizonyos olvasatban az adó- és "mindenegyéb" csaló, harácsoló, törtető, mindenki mást degradáló, igénytelen és műveletlen bűnözőszerűség.
Jóérzésű ember alig meri már eredeti értelmében használni.
Szóval, szerintem nem kéne. Azokra tekintettel (szóljon, akinek nincs a családjában ilyen), akik kétkezi gyári munkásként élték le életüket, és nem maradt nekik más elismerés, mint a nyomorult politikusok által nekik odalökött "osztályöntudat", Valóban, többségük nem magasan művelt, nyugdíjas éveit a sorozatok és a körzetorvosi várók között éli, DE egyenes, becsületes, szorgalmas, önzetlen - csak éppen nem vitte semmire. Viszont az ő hátán kapaszkodtak mai helyükre azok, akik nagyoknak, följebbvalóknak hiszik magukat.

(Mielőtt még valaki komcsizni kezdene, mondanám, hogy az is megérne egy posztot)

b.) Megyek az úton, nempeseten, de belvárosban, többsávos szakaszon. Elhalad mellettem egy autó, látom, hogy a tetején egy fekete "retikül" van. Dudálok, villogok, a reakció az ismert kézjelzés, majd a következő lámpánál a kölcsönösen letekert ablakokon keresztül egyirányú verbális erőszak (én köcsög, bunkó PARASZT - hej! -, csak hogy a szebbeket soroljam). És valóban: a cucc nem retikül volt, hanem egy taxi jelzője, becsomagolva.
Lehet, hogy a legközelebbinek nem fogok szólni.

oldali 2008.05.07. 14:54:46

"(Mielőtt még valaki komcsizni kezdene, mondanám, hogy az is megérne egy posztot)"

És felbukkant egy újabb, manapság csak pejoratív értelemben használt szó: komcsi.

Szerintem ma kommunistából kb. annyi létezik, mint parasztból.

Üdv:
oldali
süti beállítások módosítása