Postbloghu

Címkék

4 (1) adria (1) agykontroll (1) alföldi (1) algyő (1) ancsi (1) antwerpen (2) április (1) áprlis (1) árvíz (1) astra (1) auchan (1) ausztria (1) autó (2) balaton (3) balatonszepezd (1) baleset (3) balkán (3) barátok (19) barom (6) belgium (2) benedek (2) bereg (1) betonkeverő (2) birka (6) biztonság (1) blues (2) bmw (1) bonnie (1) bor (1) borjú (1) budapest (2) bűvös (1) campanile (1) celeb (1) cigány (3) cimbora (1) cora (1) család (21) csilli (10) csontváry (1) dacia (2) darvas (1) dávid (10) dédi (1) dió (1) disznóvágás (3) doge (1) durdevica (1) egészség (8) eladó (1) élmény (2) emberség (6) emléknap (1) építkezés (1) érdekes (1) erdő (1) fácán (1) fajd (1) falu (10) fegyvernek (17) felső (1) fesztivál (1) film (6) fürj (1) gasztro (3) gázbeton (1) gazda (1) gép (1) gépgyár (1) gitár (1) golf (1) gondola (1) görögország (3) gyerek (2) halott (1) hatóság (1) helikopter (1) herfli (1) hinta (8) hipermarket (2) honda (1) honvédség (1) horgász (3) horgászat (3) hős (1) hősi (1) humor (2) húsevő (2) húsvét (1) idióta (15) irodalom (4) iskola (5) isztria (1) iván (1) józsef attila (1) jugoszlávia (1) juhász (2) kaja (3) káptalanfüred (1) karikatúra (1) kasza (2) katona (3) kenyér (1) kerecsen (1) kereskedelem (3) kérész (1) kiképzés (1) kimaradás (1) kína (1) kisebbség (3) kőolaj (1) kopjafa (1) kultúra (7) kutya (1) lakótelep (1) lengyel (1) lőszer (1) löveg (2) magyar (5) máté (7) méhek (1) méhészet (1) menyhal (1) merkur (1) méz (1) mi8 (1) misina (1) montenegro (6) motor (5) motoros (4) mozart (1) mozi (5) multi (1) munka (5) művészet (1) nagymama (1) népszavazás (1) néptánc (1) nyár (2) nyaralás (7) óballa (20) okoskodás (1) óratorony (1) orosz (2) őrség (1) osztály (1) pacal (1) paduc (1) pálinka (1) palota (1) paraszt (10) peca (1) pécs (1) penny (1) plus (1) pm (1) polgár (2) politika (8) politikus (2) porec (1) pörkölt (6) proli (3) propolisz (1) quad (1) rafting (4) ragály (1) repülés (1) retro (1) rialto (1) rokonok (5) sas (2) segítség (2) senkiházi (2) sereg (2) simson (1) smatch (1) sorozat (1) spar (2) spíró (1) stillzon (1) strand (2) sváb (4) szakács (3) szánalmas (6) szapárfalu (1) szarvasmarha (1) szatmár (1) szellem (1) szép (5) szerelem (3) szerencsétlen (4) szigligeti (1) szikora (1) szilikát (1) szilke (1) szilva (1) szolnok (1) szőlő (1) szomszédok (3) szorgalom (5) szovjetunio (2) tábor (1) tanár (1) tara (2) tarack (2) tavasz (3) technika (4) tégla (1) tehén (1) tehetség (3) tenger (6) tesco (1) tettye (1) tisza (9) tiszakóród (1) tiszakürt (1) tiszavirág (1) törökszentmiklós (1) trabant (1) traktor (1) tudás (2) tüntetés (1) túrizmus (1) túrkeve (3) tüzér (2) túzok (1) tv (1) üdülés (11) ünnep (13) ural (2) usa (1) utánzás (3) utazás (5) úttörő (1) vallás (1) váncsa (1) város (4) vasarely (1) vega (1) vélemény (12) velence (1) venezia (1) vércse (1) vidék (22) vihar (1) világválság (2) visegrád (2) vita (1) yvonne (1) zene (5) zündapp (1) Címkefelhő

Motor III.

2008.02.29. 09:18 :: ekkerjoz

Helyett: quad

Bekövetkezett hát, amitől minden valamirevaló férfi fél negyven fölött, és amit kamaszkorom óta nem tudtam elképzelni. Biztosan az öregség első jele ez, eleinte azt hittem, hogy a stressztől van, meg a gyors élettől, bíztam benne, hogy majd elmúlik, és visszatér a régi énem, de sajnos a dolog nem változik, sőt egyre rosszabb. Soha nem hittem volna, hogy ez velem előfordul, a saját magamról alkotott képbe sehogy nem fér bele a dolog.

Utálom a quadot.


Minden létező járműért rajongok, amiben belsőégésű motor van, az oxigénnél jobban szerettem gyerekkoromban a régi, jó benzinszagot, kifuttam mezítláb az útra, ha hallottam apám motorját, vagy Balla doktor Moszkvicsát. Régen a Népligeti parki utakon még rendeztek motorversenyt, aki ott volt, soha nem felejti el a ricinus-szagot, ricinus olajjal keverték a magas oktánszámú benzint, micsoda kék füstök, micsoda gyors gépek...

Minden létező járművet vezettem, amiben ottó, vagy diesel motor van, a Dongó-motoros biciklitől a Hayabusáig, a Trabanttól a gigantikus 12 kerekű Rolls-Royce motoros Inter-truckig, amit még szereltem is Algyőn, az NKFV telephelyén. Vezettem buszt, motorcsónakot, kishajót, repülőgépet, mindent, amit robbanómotor hajtott, mindet élveztem, némelyiket szerettem is.

De ez a quad... Ezt nem értem.

Látom én rajta, hogy akarták ezt a dolgot nagyon, nem a szél kócolta össze a tervezőirodában a skicceket. Van ugye négy terepmintás kerék, elég széles, ballonos. Elől-hátul korrekt felfüggesztés, Öhlins csillapítók, segédtrapézkarok, torziós elemek, komoly, hosszú rugóutak, mint egy terepjárón, bravo.

A motorblokk választék gazdag. Főleg négyüteműek dominálnak, 250 cm3 felett, folyadékhűtéssel, némelyik quadban nyomatékváltó is akad, a többség röpsúlyos kuplungos, mint a Babetta, és ez már zavar.

Hátsó kerék hajt, nyitott lánccal, de hogyan? Többnyire bolygómű, differenciálmű nélkül. Terepen nem gond, ha laza a talaj, legföljebb kanyarban a belső oldali kerék kapar, vagy a külső oldal vonszol. De mit csinál aszfalton a bütykösgumi? Ja, nagy ívben fordul, rendben.

Ugorgyunk. Az ülése többnyire endúróra hasonlít, egy ember egész jól elvan rajta. A kormány kicsit krosszos, na de a karok, megint egy csalódás. Nincsen kuplungkar, a gázt dekompresszor-karra emlékeztető izével kell adni, nincs sebváltó, csak egy irányváltó kapcsoló, mi lesz még itt... Önindító azért van, hálistennek.

Sokszor ültem ilyen eszközön. Sok motoros haverom vett ilyet, látták rajtam, hogy idegenkedek, odaadták, bíztattak, segítettek, hátha megszeretem, megkedvelem a jószágot.

Hát, nem sikerült megszeretni.

Mindig olyan érzésem volt rajta, mint gyerekkoromban a dodzsemen (dodgem...?), hogy ugye megy-megy, de nem komoly, olyan játékizé, jó móka, komolytalan időtöltés.

Mondjuk, ha arra készült, hogy játszódjanak rajta, minden rendben, egy szavam nincsen ellene. Játékra nagyon jó. Nagyon jó felnőtt játék.

De akkor nem való közútra. Nem való erdőbe. Nem kéne tán róla vadászni, mint télen Óballán, igaz elvtársak?
(---Az is milyen hagyománytisztelő vadász, seggfej, aki quadról, bézból sapkában, kockás dzsekiben lövi a fácánt, nem ám ósdi duplacsövű, hanem modern pumpás taktikai sörétessel, adjad neki kálmán---)

Tessék keresni hozzá valami kölcsön homokbányát, vagy a saját erdőt-földet összejárni, lehetőleg csapatban ugye, majdnem falkát írtam, bocs.

Jó szórakozást hozzá.

Maradnék, ha lehet, a kétkerekű motoroknál, aki tud motorozni, keze-lába-feje ép, minek üljön quadra.

66 komment

Címkék: idióta barom quad

A bejegyzés trackback címe:

https://anyafold.blog.hu/api/trackback/id/tr57352852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Miki 2008.02.29. 10:20:22

A Quad nagyon gáz, és nagyon értelmetlen, és szétcseszi az erdőket, mezőket. Mondjuk a motor is, de az mégsem annyira.
Erdőbe gyalog, vagy engedéllyel. Vagy bringával.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2008.02.29. 10:22:04

eredetileg a japcsik mezőgazdasági munkagépnek (kerti trakesz) alkalmazták. all terrain vehicle - atv - a becsületes neve. arra nagyon is jó, rizsföldön csapatni.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2008.02.29. 10:28:33

Rettenetes dúlást tudnak végezni, de nem csak a quadosok, a terpjárósok, és a motorosok is az erdőben. Általában egy-egy útvonalat, helyet használnak játékre, és azt teljesen letarolják, felszántják, kitapossák. Sajnos nem értik meg, hogy az erdő pont olyan gazdasági terület, mint egy kukoricás, csak ritkábban van aratás. Az erdő tulajdonosának munkáját tönkretenni, kárt okozni pedig nem csak bunkóság szerintem.
Bár láttam őket a friss vetésen is átszáguldani, nem csak az erdőben, szóval lehet, hogy hiába tépem a számat én is.

Manyizga (törölt) 2008.02.29. 10:28:39

Jaja: eredetileg a LÓ helyett használják. Arra tökéletes, hogy megpakolod, aztán hazacaplatsz vele úttalan-utakon. Marlboro-man. Ahol a ló elmegy, ott gyakorlatilag ez is, csak itt nem érdemes elaludni a nyeregben. :)
Ez a terepquad (négykerékhajtás, diffi, stb.).
A sportquadok tényleg hülyeség. Volt egy rendszámos példányunk, na azzal lehetett közúton menni, de kanyarban a frászt hozta rám, mert difi nélkül 40-50-el bevenni egy átlagos kanyart elsőre megizzasztja az embert. Közútra szánalmas.

szümi 2008.02.29. 10:35:12

Kissé meg vagytok tévedve. A QUAD az egy igen remek sporteszköz. De Te, kedves blogíró, aki minden eszközt kipróbáltál ( HAHAHAHAHA)pont ezt hagytad ki? Meg az oldalkocsis krossz és gyorsasági motorokat, meg mondjuk egy jó váltós gokartot, vagy egy SUPERKART-ot, vagy egy F3-as vagy legalább Formula Renault autót....Ahhhhhhhh- mindegy is, túl nagy az arcod. Azért nem kell difi, mert a futóműgeometriájából adódóan a kanyaríven belülre eső hátsó kereket elemeli a talajtól. Azért van tólógáz rajta, mert a balkanyarban ki kell ülni a bal oldalára, ebben a testhelyzetben már nem lehetne húzni a gázt rendesen, minr egy normál motoron - és ezért nincs váltó sem, vagy kupplung. Az oldalkocsis krosszmotoron pl. gyakran egy pneumatika segít váltani az ilyen extrém testhelyzetekben. Gyakorolj még.....

scsaba1 2008.02.29. 10:41:22

Igen, Japánban rengeteg 1-2 Ha-os kisgazdaság van (ill. még kisebbek is), ahová idális kis mindenes erőgép. Tulképp egy rotakapa még két kerékkel, és némi lengécsillapítással.
Szintén több amicsi filmben is lehet látni, hogy a farmokon ezzel+utánfutóval viszik a szalmát, takarmányt stb. a farm közelében.

Nálunk divatcikk. De nem ciki egy feltuningolt rotakapával járni...? :)

Walter Melone · http://waltermelone.blog.hu 2008.02.29. 10:42:03

Nem értem miért nem lehetett a már bevált kuplung, gázkar, elsőfék kombót meghagyni?

Van erre esetleg valami ésszerű magyarázat?

Miki 2008.02.29. 10:42:37

"A QUAD az egy igen remek sporteszköz."
Oké, legyen az. De akkor legyen neki sportpálya is, arra fenntartva, kijelölve. Nem az erdőben elgázolva a szerencsétlen túrázókat, eliesztve a vadakat, felzavarva a madarakat.

ekkerjoz 2008.02.29. 10:43:38

Kedves Szümi,

tehát balkanyarban nem érem el a jobboldali markolatot? Érdekes, látja erre pont nem gondoltam, milyen szerencse, hogy benézett. Tehát balkanyarban félkézzel fordulunk, és hagyjuk, hogy elemelje a bal hátsó kereket a gép.
Értem. Köszönöm, kedves Szümi.
Nézegettem közben, de nem találtam olyan Szümi nevű versenyzőt, aki vezetett F3 gépet, biztos elírták a neveket.

EJ

scsaba1 2008.02.29. 10:44:43

Az erdőben quadozóknak simán 10 nap közmunka. Szemétszedés, parlagfűírtás meg ilyenek. Aki pedig természetvédelmi területen teszi, annak ez szorozva kettővel.

Zombika 2008.02.29. 10:49:25

Én sokat autózok és motorozok, quaddal életemben kb. 50 métert mentem, ezalatt kétszer törtem majdnem össze magam, és egy életre megutáltam.
Az ember rendszeresen motorozik, erre felül egy motorszerű nyeregbe, megfog egy motorszerű kormányt, elindul egyesen, majd nem tudja a végén bevenni a kanyart. Kicsit fordít a kormányon, áthelyezi a testsúlyát, majd nem történik semmi, és egyenesen behajt a fák közé.
Ti hogy tudjátok legyőzni a motoros életösztönt, és olyan szögben elfordítani a kormányt, ami két keréken biztos halált jelentene??? :)

vau 2008.02.29. 10:50:15

javaslom, pakolj meg egy crossmotort horgaszcuccal, es csutkagazzal ordittatva menj le mondjuk az ipolyra pecazni.

utana probald meg ezt egy defenderrel.

aztan johet a quad, es talald ki, hogy mivel csinaltad a legnagyobb kart, es melyik volt ehhez kepest a legegyszerubb.

Barmit lehet esz nelkul, es esszel hasznalni. Megfelelo eszkozt a megfelelo celra, ennyi a kulcs.

Megsugom, motoros szankot se hasznalnak az emberek a sivatagban.

ekkerjoz 2008.02.29. 10:51:14

Mindig tanulok újat, ez a futóműgeometria teljesen kimaradt, valahogy nem jól taníthatták nekünk a gépjármű szerkezettant, azt hiszem, reklamálni fogok, mert akkor mi a fenének kínoztak bolygómű méretezéssel, meg diffimű fogaskerék-számítással, ha egyszerűen fel is lehet emelni a hátsó kereket...

Köszönöm Szümi kedves, sokat segített. Van-e fogalma, miről beszélt?

paja 2008.02.29. 10:54:09

Tök' mindegy, hogy van-e rajta ilyen, vagy olyan technikai megoldás. Aki szereti szeresse, aki nem, az ne szeress. A gond az, amit Ahmet pedzegetett. A dúlás, amit sok hülye képes gondolkodás nélkül, élvezettel csinálni a természetben/tel.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2008.02.29. 10:56:13

emlékezzetek a dzsetszkí korszakra, az is elmúlt, ez is el fog. majd jön a következő hülyeség. blogot annak is.

ekkerjoz 2008.02.29. 10:58:53

Paja, a quad azért dúl, túrja a talajt, mert nincs rajta differenciálmű, csak úgy bír fordulni, ha ás közben. Nem való erdőbe, homokba való, ott nem bír kárt tenni.

szümi 2008.02.29. 10:58:56

Kedves Ekkerjoz:

Csakhogy én nem is állítottam. Viszont pl. oldalkocsist igen. Egyrészt jóformán valóban egy kézzel fogod a kormányt ( fogod a másikkal is, de azzal erőt kifejteni már nemigen tudsz - persze ez függ attól, hogy milyen sugarú a forduló - a quadnál ilyenkor a bal hátsót elemeli a gép annak ellenére, hogy a teljes testsúlyod odakerül, az oldalkocsisnál is hasonló a helyzet, csak ott főleg az "utas" bűvészkedése segít".

a nap húszpontos képe · http://haazeeblog.blogspot.com/ 2008.02.29. 11:09:34

"Balla doktor moszkvicsát..."
Csak nem erzsébeti születésű vagy? :)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.02.29. 11:12:00

én is vezetek mindent, biciklitől repülőgépig és rendkívül visszataszítónak tartom a quadot, még inkább a rajta ülő büdös parasztokat. hát igen. ahhoz nem feltétlenül kell agysebésznek vagy irodalmárnak lenni, hogy emberhez méltó, kulturált, tiszteletteljes, alázatos módon mászkáljon az ember az anyatermészetben. elég, ha csak egyszerűen normális az ember. na a quadosok (99,99999%ban) nem azok. hogy is lennének! ezekkel az ocsmány, ízléstelen batár förmedvény zajos dögökkel. csak szétcsesznek vele mindent, ahhoz értenek. a tahók.

ekkerjoz 2008.02.29. 11:14:02

a nap húszpontos képe · www.flickr.com/photos/haazee/ 2008.02.29. 11:09:34

Nem, viszont van ott rokonom. Fegyverneken is Balla volt a doktor úr vezetékneve. Később Szatmári doktor rendelt Annaházán.

Üdv:EJ

diktatorikus kleptokrácia 2008.02.29. 11:20:23

divatmajmok őrületes ökörködése, kivagyiságukkal való kérkedése, ha az átlag quaddal nem arra kijelölt helyen mászkálnak.
sporteszközhöz sportpálya. sakkozni sem megyek a kosárpályára, s nem kosarazom a sakktáblán. nem focizom a kőbányában, nem quadozom a focipályán.
s legkevésbé nem az erdőben.
mert nincs és ilyen célokra nem is lesz quadom.

Természetvédő 2008.02.29. 11:24:40

ekkejoz...ez a post 10 pont
teljesen igazad van...

Elvtárs=pógár? 2008.02.29. 11:27:38

Mi köze a politikának a kvadhó? Elvtársak?? csak így tudod eladni a cikkedet? szánalmas

DrKotász

ekkerjoz 2008.02.29. 11:30:53

Kedves Dr. Kotász,

a vadászat jó darabig elvtársi kiváltság volt, és felvételi útján lehetett bekerülni egy-egy vadászegyesületbe, tehát a mai vadászakat a régi elvtársak vették fel. Remélem, érthető levezetés, ha nem, akkor Ön a szánalmas.
Nem szoktam eladni cikket, én a véleményem írom le.

Üdv:EJ

ekkerjoz 2008.02.29. 11:33:34

Ja, és felismertem a vadászokat, kedves Dr. Kotász.

papa 2008.02.29. 11:37:29

erdőben kárt tevő quados állatoknak egy korrekt drótkötél szemmagasságban járja

szümi 2008.02.29. 11:39:39

Ekkerjoz:

1. Közlekedés-gépész vagyok
2. Az a közút, amiről beszélsz
3. Már a rallye-ban is használnak sper és fix diffit is.
4. A merevtengelyes hátsó futómű nem ritka, lásd gokart.
5. Figyeld meg egyszer, hogyan tolnak be egy F1-est a boxba. Látni fogod, hogy szenvednek vele, mert "tolja az elejét". Ez attól van, hogy annyira zár a diffi hátul, hogy a kerekek úgy forognak, mintha fiy tengelyen lennének - ennek a hatása a pályaán is érezhető, de ott a tengernyi lóerő segít egy kissé - ezért kell mindig gázzal fordulni a versenyautókkal (is). Ha olyan diffi lenne benne, mint egy utcai autóban, akkor felborulna - a tapadást ugyanis ez az effekt adja - miközben elöli a gumit.

turnbull 2008.02.29. 11:43:48

Ahogy sokan mondták, gyakorlatilag kistraktor, munkaeszköz és valaki meglátta benne a bizniszt, hogy el lehet szabadidős tevékenységhez is adni. Svájcban is sok helyen használják a helyi parasztok (állattartók) de a legelőkön és nem a kirándulók közt az erdőben. Annyiban igazuk van a hazai quad-osoknk, hogy ha majd mindenhol tilos használni, és kevés a kijelölt pálya, akkor MIÉRT engedélyezik az árusítását. Senki sem dísznek vesz egy közel milliós járművet. Tipikus hazai sztori - most kapkodnának a szabályalkotók, ahelyett, hogy előre gondolkodtak volna.

szümi 2008.02.29. 11:46:10

Ekkerjoz:

A futóműgeometriáról is egy kicsit:

A fix hátsó tengelyes eszközök viszonylag nagy utánfutással készülnek 8 az első csonkon), ami azt eredményezi, hogy a kormány kitekert állapotában a belső íven levő kerék emeli a karosszériát (vázat), ezáltal onna a súly áttevődik a maradék 3 kerékre ( ez most 2 hátsó és 1 elsőt jelent). Így kialakul egy háromszög, aminek a súlypontját az uszkve középen ülő pilóta korrigálja - így átbukik a vázterhelés a 2 első és az egy külső íven levő kerékre.

Nem az erdőben quadozók mellett agitálok - szarom le őket, de azért ne találjál ki nem létező dolgokat, mint pl. az, hogy a quad csak akkor fordul, ha közben lyukat ás a talajba.

ekkerjoz 2008.02.29. 11:46:36

Kedves Szümi,

terepre tervezett (all terrain vehicle) járművet nem célszerű a F1 intelligens diffiművével összehasonlítani, pláne, ha nincs is rajta.
Terepre köll az a rohadt diffimű, közútra is, nem értem, miért nincs akkor a quadon?

Ja, hogy nem erre tervezték? Akkor takarodjon az erdőből, meg a közútról.

Ragozzam még?

EJ

vendeg 2008.02.29. 11:50:15

A quados "kalandtúrák" beszámolói ( kép, videó) valahogy mindig azt mutatják, hogy "quaddal a patakban", "quaddal túrunk az erdei ösvényen" - ami nekem totál azt sugallja, hogy a quados társaság egy nagy büdös tahó csürhe.
Biztos van kivétel és a többség rendes emberke..

szümi 2008.02.29. 11:50:31

Ekkerjoz:

O.K., igazad van, Te jót akarsz, tényleg takarodjanak ki az erdőből, menjenek egy versenypályán!

De hogy a technikai részekhez nem értesz, az biztos.

ekkerjoz 2008.02.29. 11:51:06

Szümi,

akkor valószínűleg ezt a kanyartechnikát sajnos nem minden quados (egy sem) ismeri, mert látom, mekkora csapást kaparnak, mikor kanyarodnak, a moder fütőművek jegyében, bazmeg.

Hagyjuk ezt, sosem fogom megszeretni a quadot.

EJ

ekkerjoz 2008.02.29. 11:57:58

Kedves Szümi,

tényleg elég régen volt, hogy gépjármű szerkezettanból kellett magam gyötörni, meg ilyen marhaságokat tanulni, de azért egy quaddal tán elboldogulok, ami a technikai részeit illeti.

Ön hol végzett, ha szabad érdeklődni, és melyik évfolyamban?

Üdv: EJ
úgyismint kolléga...?

szümi 2008.02.29. 12:12:52

Kedves Ekkerjoz,

A Corvin Mátyásban ( XVI.ker), kb 20 éve.
Amit akkoriban szerkezettanból tanultunk, azt felhúzhatjuk a .........
Több, mint 20 év versenyzői tapasztalatom többet ér.
( motocross, oldalkocsis motocross, autocross, gokart, - most szeretnék állós jetskivel kezdeni)

szümi 2008.02.29. 12:14:26

Ekkerjoz:

Ja, és ígérem, nem fogsz az erdőben meglátni vele :)

poty 2008.02.29. 12:21:26

Kedves Szümi,

Jó mélyen told fel magadnak a quadodat!
És az összes agyatlan, aki a természetben szórakozik ezzel a sznob hülyeséggel.
Ezt munkagépnek kell használni, az eszkimók meg a lappok használják a tundrán, ha nincs hó.
Ha én és a kutyáim bármelyik marhával összefutunk egyszer az erdőben, akkor lesz sírás, erről kezeskedem...

saq 2008.02.29. 12:23:08

köcsög quadosok pokolra kerültök mind.

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.02.29. 12:23:23

Az erdőben földet szétbaszással én sem értek egyet. Viszont milyen jó lenne, ha a városban lehetne ilyennel tépni - mennyivel intelligensebb és szórakoztatóbb egy quad, mint egy ikszötösben pöffeszkedni a dugóban. 2 sávon simán elfér belőle 4 darab, biztonságosabb mint a motor de kompaktabb mint egy autó. szvsz egyáltalán nem lenne hülyeség ezeket forgalomba engedni.

poty 2008.02.29. 12:23:50

Szümi, ha ez tényleg így van, akkor nem neked szólt az előző!
p

szümi 2008.02.29. 12:25:09

Kedves Poty,
Te meg tedd ugyenezt a kutyáddal! Nincs is quadom - de ha lenne, akkor is versenyeznék vele, kiépített, erre a célra való pályán. Továbbá quad és quad között is van különbség - vannak valóban mezőgazdasági - túra célú és vannak kifejezetten versenyzésre valók is. De az ilyen elvakult vagdalkozóknak kár erről előadást tartani. Remélem, majd megnyugszol.

szümi 2008.02.29. 12:26:20

Poty:

Akkor én is visszaszívom. De mit olvastál félre?

Gábor 2008.02.29. 12:26:28

Mennyei Atyánk, szabadits meg az erdőkben quadozóktól, crossmotorozóktól, a kétütemü robogósoktól, akik a bringapályán közlekednek, és mindazoktól, akik felnőtt fejjel mások kárára élnek.

Ámen

szümi 2008.02.29. 12:28:34

Egyébkén van egy barátomnak tanyája, néhány hektár földdel, saját quad-pályával, ott néha szoktunk ökörködni az Ő masinájával. Nem könnyű mesterség az sem.

ekkerjoz 2008.02.29. 12:29:29

Kedves Szümi,

A Corvin az egy elég jó szakközépiskola.
Én Túrkevén, a Ványaiban voltam szakközepes, az se volt rossz.

EJ

ekkerjoz 2008.02.29. 12:31:28

Uraim,

ebédszünetet tartok este hatig, addig csak a magyar nyelv és a polgári modor szabályai szerint beszélgessenek, ha lehet ilyet kérnem a saját blogomon.

Üdv:EJ

b-max 2008.02.29. 12:33:54

Rettenetes dúlást tudnak végezni, de nem csak a favágók, az ipari fakitermelők, és a vadászok is az erdőben. Általában egy-egy útvonalat, helyet használnak játékre, és azt teljesen letarolják, felszántják, kitapossák. Sajnos nem értik meg, hogy az erdő pont olyan lakóterület, mint egy város, csak ritkábban vannak a lakók. Az erdő polgárainak munkáját tönkretenni, kárt okozni pedig nem csak bunkóság szerintem.
Bár láttam őket a friss vetésen is átszáguldani, nem csak az erdőben, szóval lehet, hogy hiába tépem a számat én is.


Most biztos bunkónak tartatok hogy ilyet irok, - én sem tartom helyesnek amit a motorosok művelnek az erdőben.
De ezek a károk elenyészőek a hivatásosok által művelt pusztításhoz képest.
Hogy értsétek mire is gondolok például:

static.szanalmas.hu/postpix/19195_1.jpg

terrorista vagy szabadságharcos? nézőpont kérdése... 2008.02.29. 12:34:36

ennyi erővel szerintem a lovasokat is ki kell tiltani az erdőből, mert ők is felszántják az ösvényeket, plusz a kirándulók beleléphetnek a lószarba...

bár a ló legalább csendes

b-max 2008.02.29. 12:43:12

Nyugaton a lovasok is ki vannak tiltva az erdők többségéből.

poty 2008.02.29. 12:50:44

Szüminek :)

Csak annyira felizgatott a téma, hogy nekimentem az elsőnek, akire azt hittem védi a quadosokat.
Dióhéjban annyi az egész, hogy az erdők és vadak nagyon nehéz időket élnek meg az utóbbi években. Akárki, aki a természetben kárt tesz, ricsajozik, az tőlem csak durvaságra számíthat.
Az a lovas hasonlat nagyon nagyon gyenge. Remélem te is érzed, Szabadsgharcos! ;)

terrorista vagy szabadságharcos? nézőpont kérdése... 2008.02.29. 13:06:42

ja főleg, hogy van lovam és atv-m is, meg traktorom, na az meg aztán tényleg szétcseszi az utat...
nemhiába tiltotta ki demszky pestről:))

janoska 2008.02.29. 13:10:18

nekem volt 250-es quadom, hivatalosan rendszámmal ellátva, széles utcai felnivel és utcai normál mintás gumival. difi nélküli fix hátsó tengellyel. abszolút nem volt vele nehéz fordulni, kicsit tolta az elejét, de lehetett vele rendesen közlekedni. 50 felett már gázosabb vele menni így, de nem is száguldozásra készült. terepen nem nagyon mentem vele, csak próbaképpen, de ott még ennyire sem volt észrevehető.
tény, hogy azért jobban oda kell figyelni, mert hamar kikapja a kormányt a kézből. nem annyira komfortos vezetni mint agy difis quadot vagy egy kétkerekő motort. ez egy más világ.
a gázkar azért van így megoldva, mert teljesen aláfordított kormánnyal a hagyományos gázkart nem lehetne húzni. szokás kérdése. eleinte baromira elfárad az ember ujja, de meg lehet szokni. a jetski gázt is ugyanígy kell húzni, vagy tolni, gyártója válogatja.

vau 2008.02.29. 13:10:34

Oh, csak egy PICIT kussolnatok be a baromsaggal.

Tenyleg megeri nem elolvasni a kommenteket es frocsogni csipobol?

NEZZETEK MEG A KEPET B+

www.yamaha-motor.hu/Images/2008_grizzly350_IRS_photo_04_pr_tcm38-195872.jpg


sok barom.

janoska 2008.02.29. 13:21:34

vau, jó példa, ez egy grizzly néven futó quad, nem kimondottan sportcélokra. nehéz, viszont van benne difi és hátramenet is. ketten is elférni az ülésén, van csomagtartója, ez az igazi vadászós quad. de nyilván nem produkál olyan teljesítményt mint egy sportváltozat.
www.yamaha-motor.hu/products/atv/

szümi 2008.02.29. 13:48:52

Mindenkinek jó hétvégét!

vau 2008.02.29. 14:40:09

janoska:

Tudom, vegigneztem a sok okosgyereket, ahogy a koreai muanyagszarokat szidjak nyaklo nelkul, amin a falusi szomszedjuk csapat a szantasba.

Persze mielott kikeltem volna magambol jeleztem, hogy mennyire embere es masinaja valogatja.

En szeretnek egy quadot magamnak (nyilvan valami hasonlot), amivel le tudok jarni horgaszni, es regi benott nyomvajus szervizutakon is el tudok pofogni anelkul, hogy tonkre kene tenni az automat, de megis van hova pakolni a cuccomat.

Mindez anelkul, hogy 20l uzemanyagot kelljen beletoltenem egy terepjaronak becezett harckocsiba 100km-re.

Persze nyilvan el kene vagni a torkomat drotkotellel, es rohadjon a pokolban az osszes quados.

Magyarorszag, 2008.

Ha nem kelted a hangulatot manapsag, nem is vagy igazi magyar.

poty 2008.02.29. 15:25:46

Vau, ez nem hangulatkeltés.
Nyilván nem kell elvágni a nyakadat, meg ilyenek, de az is tény, hogy NEMZETI PARKOKban is megy már a fesztivál.
Az állatok szlovákiáig szaladnak, vazze!!! Mikor fogják már fel a borsónyi agyukkal az érintettek??
Aki normális keretek között használja a verdáját, az engem nem érdekel. De az összes crossmotoros, offroados, quados f@sz, aki már azt sem bírja ki, hogy távol maradjon a nemzeti parkok területéről, megérdemli, hogy jól kicseszennek vele. (nem drótkötéllel)

vau 2008.02.29. 15:55:54

Poty: egyetertek, elmennek a faszba az offroadozassal meg a crossmotorozassal, trialquadozassal a versenypalyara.

A nemzeti park teruletere tevedo baromallatoknak meg verda elkobzas es tarsadalmi munka egy evre.

Csak ne kenjuk mar szegeny ATV-re, mert annyi boldog cowboynak okozott olyan sok oromet. :)

Egyebkent zarszokent: ugyanolyan szepen szet lehet kurni barmivel a termeszetet, eleg ehhez egy tizenot enduros hulyegyerek, akik ugy erzi hogy most egy erdoben kene kielnie magat. Nem az eszkoz a lenyeg gyerekek.

dekoninckx (törölt) 2008.03.19. 13:38:39

De, az eszköz a lényeg, mert az eszköz teszi az embert :) A quadosok nagy százaléka cseszi szét az erdőt, monnyuk a terepjárósokkal ellentétben.

Chuk Sal Mho 2008.05.28. 20:15:53

vau,

sok mindennel nem ertek egyet.
A versenypalyas korszakombol reg kinottem, de szertek terepen motorzni. Felfedezni szamomra ismeretlen tajakat, ez nem azonos, mint versenypalyan korozni. Az is jo, de mas.

Az erdotorveny vilagos, ott idegennek semmi keresnivaloja nincs. Akkor sem, ha sok reszevel nem ertek egyett.

Viszont nagyon sokan nincsenek tisztaban azzal, hogy a foldutak nagyresze _kozut_. Egyreszt ha hasznali akarom, akkor rendszamos, biztositott, stb jarmu kell, masreszt senki nem zarhatja el elolem.

Nezd meg ezt pl:
www.enduro.extra.hu

foleg ezt:
www.enduro.extra.hu/szab/faki.htm

Persze a motorosok kozott is van agytlan, a quadozok kozott kicsit tobb. A horgaszok kozott is, a vadaszok kozott kicsit tobb...

(igen, motoros es horgasz vagyok :)

Chuk Sal Mho 2008.05.28. 20:19:19

Ekkerjoz,

Alapvetoen ket kategoria az, amit "quad" nak hivunk.

Kicsit sarkitva:
Az ATV haszonjarmu, nehez,es diff mu van rajta (persze zarhato). A sportquad konnyu, es nincs diff. mu. Ahogy semmilyen komoly sportgepen nem hasznos a diff. mu. Az aszfalton meno gepeken vagy nincs is (gokart), vagy max 10-20% elterest engedo "onzaro" diffi van (ralliautok, F3, stb).
A csucstechinak, mint a wrc es az f1 egyik lenyege a diff. muvek szabalyozasa.

Ezekkel a jarmuvekkel az a legnagyobb baj, hogy sok tulaj nem teszi sebességbe az agyát, mielott elindul...

ekkerjoz 2008.05.29. 10:10:58

Chuk Sal Mho,

barátom, tőlem aztán lehet elől-hátul-középen differenciálműve, akkor is meghal terepen.
Homokra találták ki, tengerpartra, játszani.
Nem való hazai utakra, földutakra se.
Olyan, mint salakmotor az aszfalton.
Nem funkcionál, csak topa lábú, fosós gazdáik, akik nem tudnak motorozni, szétizélik velük a földjeinket.
Rendszám nincs, felelősségérzet nincs, mennek a quaddal bele a derékig érő búzába, mert ez esik jól nekik.
Érted már, miért nem érdekel a diffimű?

Nem tudom megkedvelni, na.

Chuk Sal Mho 2008.06.03. 11:21:50

Ekkerjoz,

Nekem amugy ez az egyik kedvencem bolondozni:
www.kistraktor.hu/index_files/inventory_files/JF-1.jpg

Kistraktor belso, csak mas "burkolat" van rateve.

Egyszer megmutatom eloben, ha arra jarsz :)

Udv,

ekkerjoz 2008.06.04. 06:06:02

Api, nincs a játékkal semmi bajom, na. Az a gondom a quaddal, hogy nincs hozzá pálya, aki quadot vesz, nekimegy az erdőnek, mezőnek ész nélkül.
Én is motorozok, ökörködök, de kárt nem csinálok...
süti beállítások módosítása