Postbloghu

Címkék

4 (1) adria (1) agykontroll (1) alföldi (1) algyő (1) ancsi (1) antwerpen (2) április (1) áprlis (1) árvíz (1) astra (1) auchan (1) ausztria (1) autó (2) balaton (3) balatonszepezd (1) baleset (3) balkán (3) barátok (19) barom (6) belgium (2) benedek (2) bereg (1) betonkeverő (2) birka (6) biztonság (1) blues (2) bmw (1) bonnie (1) bor (1) borjú (1) budapest (2) bűvös (1) campanile (1) celeb (1) cigány (3) cimbora (1) cora (1) család (21) csilli (10) csontváry (1) dacia (2) darvas (1) dávid (10) dédi (1) dió (1) disznóvágás (3) doge (1) durdevica (1) egészség (8) eladó (1) élmény (2) emberség (6) emléknap (1) építkezés (1) érdekes (1) erdő (1) fácán (1) fajd (1) falu (10) fegyvernek (17) felső (1) fesztivál (1) film (6) fürj (1) gasztro (3) gázbeton (1) gazda (1) gép (1) gépgyár (1) gitár (1) golf (1) gondola (1) görögország (3) gyerek (2) halott (1) hatóság (1) helikopter (1) herfli (1) hinta (8) hipermarket (2) honda (1) honvédség (1) horgász (3) horgászat (3) hős (1) hősi (1) humor (2) húsevő (2) húsvét (1) idióta (15) irodalom (4) iskola (5) isztria (1) iván (1) józsef attila (1) jugoszlávia (1) juhász (2) kaja (3) káptalanfüred (1) karikatúra (1) kasza (2) katona (3) kenyér (1) kerecsen (1) kereskedelem (3) kérész (1) kiképzés (1) kimaradás (1) kína (1) kisebbség (3) kőolaj (1) kopjafa (1) kultúra (7) kutya (1) lakótelep (1) lengyel (1) lőszer (1) löveg (2) magyar (5) máté (7) méhek (1) méhészet (1) menyhal (1) merkur (1) méz (1) mi8 (1) misina (1) montenegro (6) motor (5) motoros (4) mozart (1) mozi (5) multi (1) munka (5) művészet (1) nagymama (1) népszavazás (1) néptánc (1) nyár (2) nyaralás (7) óballa (20) okoskodás (1) óratorony (1) orosz (2) őrség (1) osztály (1) pacal (1) paduc (1) pálinka (1) palota (1) paraszt (10) peca (1) pécs (1) penny (1) plus (1) pm (1) polgár (2) politika (8) politikus (2) porec (1) pörkölt (6) proli (3) propolisz (1) quad (1) rafting (4) ragály (1) repülés (1) retro (1) rialto (1) rokonok (5) sas (2) segítség (2) senkiházi (2) sereg (2) simson (1) smatch (1) sorozat (1) spar (2) spíró (1) stillzon (1) strand (2) sváb (4) szakács (3) szánalmas (6) szapárfalu (1) szarvasmarha (1) szatmár (1) szellem (1) szép (5) szerelem (3) szerencsétlen (4) szigligeti (1) szikora (1) szilikát (1) szilke (1) szilva (1) szolnok (1) szőlő (1) szomszédok (3) szorgalom (5) szovjetunio (2) tábor (1) tanár (1) tara (2) tarack (2) tavasz (3) technika (4) tégla (1) tehén (1) tehetség (3) tenger (6) tesco (1) tettye (1) tisza (9) tiszakóród (1) tiszakürt (1) tiszavirág (1) törökszentmiklós (1) trabant (1) traktor (1) tudás (2) tüntetés (1) túrizmus (1) túrkeve (3) tüzér (2) túzok (1) tv (1) üdülés (11) ünnep (13) ural (2) usa (1) utánzás (3) utazás (5) úttörő (1) vallás (1) váncsa (1) város (4) vasarely (1) vega (1) vélemény (12) velence (1) venezia (1) vércse (1) vidék (22) vihar (1) világválság (2) visegrád (2) vita (1) yvonne (1) zene (5) zündapp (1) Címkefelhő

Vega-e vagy?

2008.03.05. 13:27 :: ekkerjoz

Előljáróban, tényleg a korrektség kedvéért, nem cikket írok, csak weblogot szeretnék. Megpróbálom a mindenkori véleményem megfogalmazni, nem kapok erre instrukciót, arról írok, ami eszembe jut. Ha jut.

Múlt héten megpróbáltam leírni, hogyan szerettem bele a birkapörköltbe, ami akár nemzeti ételünk lehetne, mint a szlovákoknak a haluska (sztrapacska), vagy a svédeknek az ikea húsgombóc, legalábbis én mindenképpen büszke vagyok rá, hogy néha főzök birkát.

Őszintén szólva, nem gondoltam, hogy ezzel is lehet haragot, sőt kimondottan gyűlöletes indulatokat kelteni. Gondolom, az dobta le az ékszíjat, amikor megpróbáltam leírni, milyen nehéz leölni egy szelíd jószágot. Nem könnyű, tényleg, de gyerekkoromban azt tanultam, hogy ne egyek élő állatot, meg azt is, hogy ha nem eszem meg a jószágot, az eszik meg engem.

Most tehát elnézést kérek azoktól a humanistának álcázott vegáktól, kik haragra gerjedvén elfeledkeztek arról, nem otthon vannak, hanem az én húsevő, ragadozó oldalamon.
(---Mint egyszeri kiképzőnk mondta az egyik bánatos újoncnak, miután szegény kopasz a száznapos jubileumi felmosáskor köpött egy nagyot: "...úgy hallom, valami kiesett az arcából, fiatal...".---)

Kérem, köpködni lehet, biztosan jólesik. Mondjuk, idegen blogon nem illik elsőre, de mindegy, ez a net.3 varázsa (lásd: anyafold.blog.hu/2008/02/28/paraszt_4) fradi-dózsa meccs, esetleg politikai vita kihozza az emberből a tuskót.

De hogy egy sima birkaperkelt gyűlölködésre fogjon egy VEGA olvasót, aki ugye a tiszta, húsmentes ételekkel együtt tiszta szervezethez, nemes gondolatokhoz is jut, hát, nem gondoltam volna. Előbb volt ugye a recept, VEGA barátom sápadtan, émelyegve, de végigolvasta, küzdött a rosszulléttel, mint az első hónapos kismama, és uramatyám, kiderül, hogy ölni kell főzés előtt.

Hát erre aztán tényleg írni kell valami gorombát a gyilkos szerző felé. Meg is tették. Nem volna ez akkora gond, de ugyanezek a VEGA olvasók valahogy a Szálka blogra is felették magukat, mint törpeharcsa a bojlira. Ott is súlyos oldalakon keresztül osztották az észt, aminek az volt a fő csapásiránya, hogy aki húsevő, az dögevő, punktum.

Ez még mindig nem a vége, valahogy megszerezték a mobil számom, és felhívtak. Kérem, egy nő és egy férfi egymás kezéből kapkodta ki félórán át a telefont, és felváltva győzködtek, mekkora gyilkos vagyok, belekeverték persze a politikát is, tehát a birka most már nem pártsemleges, aztán latin biológiai halandzsával bebizonyították, hogy egy állat, miután leölték, azonnal rothadni kezd, tehát tudományosan is dögevő vagyok, szégyelljem magam. Hallgattam ám közben, mint egy igazi juh, a végén annyit mondtam, hogy praktikusan akkor a fáról letépett gyümölcs, a fenti logika mentén nem lehet más, mint trágya. Sajnos erre aztán emberhez, de főként az emelkedett és megdicsőült VEGA emberhez méltatlanul kezdtek beszélni, kikapcsoltam a telefont.

Mi lehet a baj a VEGA hívekkel? Tényleg azt hiszik, hogy magasabb rendűek lesznek azzal, ha nem esznek húst? Vannak emberek, akik nem járnak meccsre, olyanok is, akik nem járnak színházba, mert megvannak nélküle, de nem próbálják a másikat győzködni, mekkora hülye. A VEGA életmód együtt jár a húsevők megtérítésével vajon? Egy újfajta térítő vallás lenne, az iszlám, a buddhizmus és a kereszténység modern vetélytársa?

Ha viszont nem vallás, hanem egy fejlett életmód, fejlett gőggel, akkor miért térítenek?
Oldali barátom fogalmazta meg jól, húsevő sosem megy VEGA oldalra okoskodni, meg gyűlölködni. A VEGA viszont megtalálja a húsevő oldalakat, jókat borzong, meg émelyeg, aztán hirdeti az igét, aki ellentmond, az nem ember.

Nos, nem értek egyet.

Köszönöm, ennyit akartam VEGA ügyben közzétenni, végeztem.

97 komment

Címkék: vita vega okoskodás húsevő

A bejegyzés trackback címe:

https://anyafold.blog.hu/api/trackback/id/tr86366617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.03.05. 14:10:47

Szia Ekkerjoz,

a vega barátnőm teljesen egyet ért Veled. :) Minden csoportban vannak ilyenek is, olyanok is.

(Ezért felhívni, az egyébként sem százas.)

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.03.05. 15:28:23

Ja, ez a telefonálós dolog azért elég kemény. Vagy inkább szánalmas.
Én egyértelmûen húsevô vagyok, de példának okáért kemény meleg nyarakon sokszor napokig jól esik csak növényzetet enni. Salátát, gyümölcsöket, marinált zöldségeket stb. Úgyhogy megértek bizonyos vega vonulatokat, meg a régi világban sem volt véletlen az általánosan elfogadott böjt. De ez a vega agresszív fundamentalizmus egyenesen undorító.

guga 2008.03.05. 15:49:53

Sok vega van, az állatok mégis megdöglenek...és ők is.

Zsirparaszt 2008.03.05. 15:50:44

Akkor eztán élve eszem a sertést, mer nem szeretnék hiénává változni. Dolgozom a gyakorlati kivitelezésen.

nevetőharmadik 2008.03.05. 15:53:04

A fogazatunk mindenevő. Pont.

kilozsul 2008.03.05. 15:53:07

Én 6 évig voltam vega -teljesen saját indíttatásból-, a barátnőm soha nem evett húst. Én azóta, hogy felhagytam vele kb heti 5 szelet szalámiban kimerítem a húsevés fogalmát. De ezek akik neked írtak nem vegák, hanem betegek és elborultak. Ne is foglalkozz velük.

Ráadásul én soha nem tapasztaltam, hogy vegák győzködtek volna másokat a húsevés borzalmairól, sőt inkább a vegák vannak kitéve a maflábbnál maflább kérdéseknek:

-Fúúú, tényleg nem eszel húst?
-Fúúú, hogyan bírod? Én biztos nem bírnám ki...
-Akkor mit eszel?

Szóval ehhez hasonló debil kérdések hadát tudná minden vega felsorolni szerintem.

Ha valaki eszik húst, akkor lelke rajta. nekem csak azzal szokott gondom lenni, amikor pl pár kutyabarát felhorkan a thaiföldi kutyapecsenyén, de ő azért befalatozza a tehenet (ezért meg indiában lenne "némi felháborodás". Mert aki csak egyfajta emlősállatot megeszik, az milyen jogon ugrál ha mások másféle állatokkal teszik ezt? ;)

kilozsul 2008.03.05. 15:54:43

reguga
"Sok vega van, az állatok mégis megdöglenek...és ők is."

Nincs jobb dolgod kolbásztokmány? :Đ

"Hogy múlik az idő... Mondták az emberek.
Hogy múlnak az emberek... mondta az idő." :)

Petike82 2008.03.05. 15:55:18

én szeretem a birka perkeltet..:), de együnk vega perkeltet is.;)

Arikel · http://hogyanfu.blog.hu/ 2008.03.05. 15:56:15

Én is vega vagyok, de ezeket az idióta parasztokat megetetném egy oroszlánnal. Vannak köztünk normálisak is (no mondjuk nem én, de vannak).

kilozsul 2008.03.05. 15:56:53

re: Arikel
"Vannak köztünk normálisak is (no mondjuk nem én, de vannak)."

Szívemből szóltál :D:D

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.03.05. 15:58:44

Ja, még annyi, hogy természetesen van néhány teljesen épeszû vega ismerôsöm, akik szintén elitélik az ilyen seggfejeket.

Egyébként gratula Ekkerjoz, ebben a percben jó sokan csüngenek ezen a blogon. Biztos megmozdult a szélsôvega társadalom.

Zotmund001 2008.03.05. 16:01:22

Hát még ha tudnák szegény vegák, hogy a vadhúst napokig akasztani kell, hogy igazán ízletes legyen... :)
Akkor minek neveznének minket? A dögevőt már a friss húsnál ellőtték... :)

theshadow · http://hackstock.blog.hu/ 2008.03.05. 16:01:37

Vega haverom van; húsevőből vált azzá, sőt volt disznóvágásokon is előtte. Megmontam neki az elején, hogy amíg ő nem akar meggyőzni engem, addig én sem őt. Béke van.

Mások próbáltak meggyőzni, hogy ha húst eszek, gondoljak arra, hogy az ott rothad bennem. A válaszom csak annyi, hogy láttam én már rothadó komposzt dombot is.

Éljen a pacalpörkölt! Én is számíthatok most telefonhívásokra?

brodaclop 2008.03.05. 16:01:48

En csak azt nem ertem, hogy miert baj az, ha dogot eszem. Akkor most ettol en valami alavalo dolog lettem? Akkor hogy van ez? Minden allat egyenlo, de a dogevok alavaloak?

Mert akkor megvan a megoldas: egyunk dogevoket. Egy jo kis keselyupaprikas galuskaval de jol is esne most.

Andie 2008.03.05. 16:04:46

Hála istennek az ősemberek között nem voltak ilyen agyamentek, ezért maradtunk fent. Képzeljétek el, mi lett volna, ha csakazértsem ütik le szegény mamutkát, merhogy az mire bevonszolják a barlangba, hát uramatyám, megrothad, inkább érjük be azzal a 3 szem bogyóval amit találtunk, nomeg egy kis gyökér-rágcsálás.
Nembaj srácok. Vannak fényevők is. Meg is puszlott egy ősszel, csak kár, hogy magával rántotta a családját is.

Ti meg gyertek hozzám hétvégén, szegedi harcsapaprikás lesz, flekkennel. :) (belépö 5üveg sör :D )

DobayAdam · http://www.dobayadam.hu 2008.03.05. 16:06:04

Szerintem lehet ezt értelmesen is csinálni. Én régen imádtam a húst, aztán szépen lassan leszoktam róla, ma már nem eszem. Nincs mögötte vallás, elv vagy meggyőződés, egyszerűen már nem ízlik, nem vágyom rá, kész. (Jó, van mögötte egy állatbarát szemlélet, de annyira naiv én sem vagyok hogy azt gondoljam, ha elég embert ráveszek hogy ne egyen húst akkor majd nem vágnak le több állatot.)
Aki akar, be tud sorolni a vegetariánus dobozba, mégsem hívom a húslevest hullateának, és nekem sem szimpatikus amikor emberek ezzel csesztetik egymást.

(Még egy apró megjegyzés a szöveghez, a buddhizmus nem térítő vallás. Ha valaki buddhizmusra akart téríteni, biztos lehetsz benne, hogy az nem volt buddhista, mert akkor nem érti, hogy miről szól a vallása.)

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.03.05. 16:06:23

Szélsővega társadalom... :D:D:D
Hihetetlen, milyen kérdéskörben is képes felütni a fejét az emberi elme hányadéka.
Emlékszem, még a kilencvenes évek elején valami kisszar tévében mutatták a macskatenyésztők szövetségének az ülését. Na, életemben kevésszer röhögtem annyira, mint akkor, ezen az ultrafontos témán, abszolút képernyőképes emberek olyan szinten és lendülettek kurvaanyázták egymást, hogy még az alsóneműm is belepirult.

Bisztő Gyalla · http://gyulszi.blog.hu 2008.03.05. 16:08:08

Amikor a Károj fogadásból közösült eggy zsiroskenyérel, akor monta neki a jósnő, hogy azon a zsíroskenyéren eggy halot álat van rákenve, éshogy a Károj az etől kezdve negrofil, de szerintem a Károj csak eggy birka, de nem kelene levágni őt se, mer kinek dugnánk bele a csikket az orrjukába, amikor már elalszik az asztal mellet.

Fucksee 2008.03.05. 16:11:17

Háát én nem vagyok, és nem is leszek vega, amíg az éttermekben vega koszt alatt kizárólag a rántott sajtot, karfiolt, és a gombát értik rizzsel tartárral. Főleg úgy, hogy ezeket is a rántott hús olajában sütik ki.
Barátnőm nem eszik húst, és az éttermekben sem nyom köreten meg salátán kívül semmit. Külföldön más a helyzet.

Én meg maradok a halott állatoknál...

Az ilyen telefonos vadbarmoknak meg le kell nyomni 2 csattanós pofontot!!!

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.03.05. 16:12:45

Én szívesen vagyok vega olyankor amikor pl. hús nélkül csinálják a pörköltet. Jó kis szójapörkölt, gombapörkölt...

Csak az a baj, hogy a vegák utálják a pököltet hús nélkül is...

guga 2008.03.05. 16:21:43

Kilózsul! Vegetáriánus szalonnapárti? Gyékény.

Lehet, hogy nem volt humoros.

aTs 2008.03.05. 16:24:49

Én nem vagyok vega, és nem is leszek amíg meg tudom csinálni magamnak a steak -emet -temrészetesen véresen ;)-, ezzel kimerítettem a dögevő fogalmát? :D

movhu 2008.03.05. 16:24:56

Ahogy én sem szidom a vegákat, ők se szidjanak engem...
A telefonos sztori alapján viszont az jött át, hogy ezek a vegák az amúgy is midenkivel és mindenért kötekedő típusok, aki persze a birkából is képesek politikai kérdést csinálni. Ez van, nem ők az egyetlenek itt.

kilozsul 2008.03.05. 16:25:16

buga! Sőt! Biztos, hogy nem volt hunyoros :Đ

guga 2008.03.05. 16:26:05

Hoppácska! Két évig voltam vega. Rengeteg szójapörköltet ettem.

Na mostan elmondanám, hogy a faszom egyen mégegyszer.
A gomba más eset, gombát gombával gombára, az jöhet.

guga 2008.03.05. 16:27:08

kilozsul! Rásegítek egy kis háziborral. Nézz vissza félóra múlva, akkor már lehet rajtam röhögni.

gravy_t 2008.03.05. 16:31:25

a rántott kaja sem jó a vegáknak, mert tojás van benne. maximum a vegetáriánusok eszik meg.

kilozsul 2008.03.05. 16:32:47

zsuga!

Csak aztán el ne felejtsd lefertőtleníteni magad egy üveg pájinkával :D

Úgy gyorsabban bomlik a döghús :Đ

Andie 2008.03.05. 16:33:00

Jaaaj, még mesélek nektek egy érdekeset.
Kedves barátommal és állandó tettestársammal, Doriánnal elmentünk a törzshelyünkre, a budaörsi Auchan kajás részlegében Oglihoz. Nem igy hivják a srácot, de tökre hasonlit rá, van vagy 200 kiló, izzadós, szuszogós gyerek, de nagyon eredeti, ahogy a grillen piruló, sercegő húsokat műgonddal forgatja.
No, fogyókúrás napot tartottunk cimbivel, ezért ő 1 marha hátszínt, 1 disznó tarját, és egy békönös sajtot rendelt kemencés krumplival, hagymakarikával, én diszkréten csak egy sertés szeletet csipős pulykával.
Na, ezek az állatságok szépen sercegtek a platón, mikoris rögtön mögöttünk egy hölgyemén 1 darab sajtot kért, grillezve, mondván, hogy ő vega - jó erősen kihangsúlyozva.
Mi nem is érzékeltük ekkor még haverral, nézegettük a rántott húsokat, de aztán megegyeztünk, hogy mégiscsak fogyós nap van.
Ekkor velőtrázó sikoltásra rezzentünk össze, a hölgyemény ugyanis kiabálva követelte, hogy Ogli azonnal húzza arrébb a sajtját, mert a húsunkból odacsurog a lé!!!
Összenéztünk haverral, és már valami frappánsat készültünk mondani, Ogli kezében is megállt egy pillanatra a villa, de aztán arrébb húzta a sajtot szó nélkül. A csaj meg sürgősen odafordult hozzánk, és halkan bocsánatot kért.
Nem mondtunk semmit, csak gondoltunk. Öszintén, ez normális? Egy hasonló felfogású vega ugyan magyarázza már meg nekem a pszichikai hátterét ennek a dolognak...

gravy_t 2008.03.05. 16:36:16

jaaaaj! zöldséges lett a sztékem!

guga 2008.03.05. 16:37:09

Andie! Én tudom, sima baszatlan picsa.

goldenfloyd 2008.03.05. 16:38:45

hehe, a husievők is tényleg tudnak feltenni olyan kérdéseket, hogy "úristen, ha nem eszel húst, akkor mit tudsz enni, csak répát, meg salátát?". Meg hogy "ne tudod elképzelni, milyen finom ez a disznópöri, miért nem kóstolod meg?". Meg a kedvencem, hogy "a szervezetnek szüksége van disznóhúsra". No, én nem vagyok bigott vega, eszem halat, májat, gombát, tojást, de egyszerűen nem szeretem a disznót, meg társait. Ugyan úgy, ahogy a káposztástésztát meg a finomfőzeléket sem szeretem. Régen megettem, szóval tudom, milyen finom a disznópöri:), de most inkább a gombapörit választom. Aki meg nekiesik a másiknak, hogy fúj, miért eszed azt a dögöt, miközben jóízűen falatozza a másik a rántotthusit, az elmebeteg barom. És fordítva is ugyanez a helyzet a salátával.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.03.05. 16:40:26

"Két évig voltam vega. Rengeteg szójapörköltet ettem."

Akkor az egy másfajta vegaság volt :)

"Na mostan elmondanám, hogy a faszom egyen mégegyszer. "

Pedig nokedlivel, uborkasalátával hmmmmmmmm :)
És persze egy kis borsó meg sárgarépa is főhet abban a szójapörköltben :)

Rwindx 2008.03.05. 16:41:51

Szerintem akik felhívtak szimpla őrültek voltak. Kár túlspirázni, mondjuk én letettem volna a telefont már az elején.

A vega-nem vega dologban nem kell hogy legyen konfliktus. Nekem is volt pár olyan évem amikor nem ettem semmilyen húst, csak azért mert nem kívántam. Most megint eszek, mert most meg tudom enni. Mondjuk az tény hogy a birkapörköltet nem szeretem :) Ha pedig olyan húst tesznek elém ami emlékeztet valamilyen állatra vagy annak valamilyen végtagjára, akkor elkap a hányinger még most is, tehát az ilyen húsételeket kerülöm.
Ha először járok egy étteremben szinte biztos hogy vega kaját választok, reflexszerűen. Talán furcsa de van ilyen is.

Dr Kangörény 2008.03.05. 16:42:50

Nem tudom mi a különbség a vega és a vegetáriánus között, de őszintén szólva nem is érdekel. Egyszer negyven napig nem ettem húst és érdekes dolgokra jöttem rá. Jobb lett a közérzetem, könnyebben ébredtem, rájöttem, hogy a zöldségeknek más ízük van, és majd mindenhol lehet hús nélküli kaját venni-enni. (Nem igaz a rántott sajt-rántott gomba választék.)
Az első 2 hét nagyon nehéz volt, aztán semmi különös gondot nem okozott.
De letelt a 40 nap és azóta is húst zabálok, mert finom!

guga 2008.03.05. 16:45:36

A vegetáriánusok nem franciáznak.

kilozsul 2008.03.05. 16:46:43

Azt te honnan tudod szalámivég? :Đ

guga 2008.03.05. 16:48:12

Hoppácska!

www.guga.hu/egyebek/ezacime.avi

Egyszer megvendégelnélek, utána elhagyigálnád a retket meg uborkát :)

guga 2008.03.05. 16:48:53

Hja, van vagy 40mb a film.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.03.05. 16:50:33

Én azt nem szeretem, amikor egy vega ilyet monda nekem, hogy "te állandóan és kizárólag húst eszel!"
Hát hogy ennék??
Amikor pörköltet eszem, az se színtiszta hús, legalább fele tészta, nokedli vagy ilyesmi.
És akkor nem beszélve a savanyúságról, ami nagyon kell hozzá... tehát a hús tulajdonképpen csak egyharmad...

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.03.05. 16:51:54

"Egyszer megvendégelnélek, utána elhagyigálnád a retket meg uborkát :)"

Eztet most nem tudom megnézni, de ha arra célzol, hogy kizárólag húst ennék utána, és nem érdekelne többé a köret meg a savanyúság akkor tévedsz :)

DobayAdam · http://www.dobayadam.hu 2008.03.05. 16:52:30

Vegetarianizmus fajtái:
1. Peszkatariánus: Halat eszik, más húst nem.
2. Ovo-lakto-vegetariánus: Húst nem eszik, tojást, tejtermékeket igen.
3. Ovo-vegetariánus: Húst, tojást nem eszik, tejtermékeket nem.
4. Lakto-vegetariánus: Húst, tejterméket nem eszik, tojást igen.
5. Vegán: Semmilyen állati eredetű terméket nem eszik.

A 'vegetariánus' kifejezés általában egybeesik az ovo-lakto-vegetariánussal, tehát arra szokták érteni, aki csak húst nem eszik. A 'vega' szó általában ennek a rövidítése. A vegánt még nem hallottam vegának rövidíteni.

Az itthoni vegetariánus felhozatal tényleg elég siralmas, mi amióta vegetariánusok vagyunk a párommal, inkább több időt szakítunk a főzésre. Ismerősöktől és a netről szedtünk jó recepteket, az angoloknál például nagyon sok jó vegetariánus recept van, a sok indiai bevándorló miatt is. A BBC Good Food honlapján van a legtöbb.

Andie 2008.03.05. 16:55:55

Ádám! Mi a legfőbb oka a vegetarianizmusnak? Pusztán elhatározás? Mánia? Fóbia?
Olyan, mint a "holnaptól nem lépek a járda repedéseire?" - vagy a "holnaptól nem eszem csak sárga dolgokat?" (van ilyen, spektrumon láttam múltkor egy müsort, ilyen fóbiás kajálók voltak. volt egy srác, aki 10 éve _csak_és_kizárólag_ mogyoróvajas szendvicset eszik. hogy marad életben?)

Szóval mi generálja? Te miért nem eszel húst?

Tabadam 2008.03.05. 17:02:38

Én azért lettem vega, mert nem lennék képes állatot ölni, ezért az sem tisztességes, hogy bolti húst egyek, amit más ölt le! De sosem bántottam azokat, akik esznek. Viszont simán tudnék embert ölni. Egyek belőlük?

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.03.05. 17:05:54

"Én azért lettem vega, mert nem lennék képes állatot ölni"

Egy legyet sem?
Légyírtót se használsz?
Bolhaírtó port?

Andie 2008.03.05. 17:12:18

Ahan, tehát az állat érez, fáj neki mikor levágják, sajnáljuk őket, mert szenvednek közben. Ez igy van, való igaz. Ezen fogalmak relativak, és nem is tudjuk, mennyire élik meg.
De nézzük akkor azt a kisérletet, amit kb 2 éve láttam a discovery-n:
Kitettek egy virágot egy asztalra, szép napos ablak elé. A virág remekül érezte itt magát, kapott elég vizet, fényt, mindent. Ráakasztottak ilyen idegi-reakciókat érzékelö gépet, orvosok biztos tudják hogy hivják. (eeg?)
Ez a müszer szépen húzta a görbéket, ahogy a növény nyugalomban volt, úgy szép lapos, épp csak mozgó vonalat, ha kisütött a nap, kicsit berezgett, azaz reagált a növény a külsö behatásokra.
Bejött egy ember, eleve nem volt egy szimpi figura, olyan, aki gyerekkorában kikötötte a békát a hangyák útvonalába. Leült a virághoz, erre a virág elkezdett izgatott cikkcakkokat húzni. Emberünk ekkor megtépte egy-két levelét, és közben orditott. A papirról majd leszaladt a ceruza, úgy kiugrált a virág eeg-je.
Ember kiment, virág nagy nehezen megnyugodott. Fél óra múltán bejött egy másik ember, mosolygós, kedves, jólöltözött, olyan , akivel szivesen innál egy kávét, miközben a magfúzióról beszélgettek.
Leült, a virág elkezdett cikkcakkozni, de azért nem túl erősen. Az emberke elkezdett mesélni a virágnak, azthiszem valami nyaralós élményről, tengerpart, viz, delfinek, tiszta pozitiv élmény. Közben kezét a virág köré tette, de nem ért hozzá, tenyerét a levelek felé forditotta. A virág egyre jobban megnyugodott, és a végén teljesen kisimult az eeg.
Emberünk a végén kicsit megpriccelte a virágot, ekkor nem cikkcakkot, hanem ilyen szinusz-vonalakat kezdett rajzolni a virág. Itt lepődtem meg.
Ember ki, virág megnyuxik.

Ekkor bejött megint az agressziv kismalac. Még le sem ült, a virág úgy elkezdett kapálózni, hogy a papir beleszakadt.
Kiment, bejött megint az öltönyös, és a virág teljesen kisimult, illetve apró szinuszokat rajzolt.

Egyetek sok salátát!

Tabadam 2008.03.05. 17:12:19

Nem alkalmazok semmilyen írtóporokat, nincs rovarcsapdám... Mellesleg nem eszek legyet sem. De iagazad van! Lehet, hogy agyon tudok csapni egy legyet. Akkor mostantól legyeket eszek. Te éppen kisarkítod a problémát, mert nem tetszik neked, hogy nem bántok állatokat? Mellesleg karácsonyfám sincs. De nem bántom azokat akiknek van. Én csak azt írtam le, hogy miért lettem vega.

johevi 2008.03.05. 17:13:32

Én a következőn akadtam ki tegnap este: Valamelyik esti hír/sztár/újdonság magazinban egy 80 éves állatvédő mamának az volt a fontos, hogy az egri városházán demonstratíve ( és egyébként jogosan teljesen feleslegesen, pusztán látványossági elem miatt ) meghurcolt malac LELKI ÉS PSZYCHÉS FEJLŐDÉSÉBEN okozhatnak-e e törést a történtek, és ezért pszychológusokat hivogatott..

2008.03.05. 17:14:39

Én vállalom, hogy bunkó vagyok, és lenézem a vegákat. Cserébe ők is lenézhetnek engem. Minden biológiai hablaty ellenére a homo sapiens húsfogyasztó, kell neki. Lehet pótolni mindenféle izékkel, meg nyakalhatom a vitamint, akkor is a kaja hús, zöldség, gyümölcs. Az meg külön nevetséges, hogy sajnálom a kis állatokat. Miért? Érzékeny a kis lelked? Magasról teszek a szomorú szemű bocira és nyuszira, azért haszonállatok, mert erre vannak tartva. Különben meg nem hinném, hogy eakár eggyel kevesebb dezsnyót fognak leölni azért, mert valaki úgy dönt, hogy nem eszik belőle.

Tabadam 2008.03.05. 17:17:31

Igazad van, tényleg nem fognak kevesebb büdös disznót leölni azért, mert én nem eszek belőlük. Én nyilván magam miatt csinálom. Mert így érzem helyesnek. Lehet, hogy érzékeny a lelkem, de a vérző hulládat viszont át tudnám lépni. Anélkül, hogy megérintene. Én is vállalom, hogy beteg vagyok. Asszem...

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.03.05. 17:18:02

"Akkor mostantól legyeket eszek. Te éppen kisarkítod a problémát, mert nem tetszik neked, hogy nem bántok állatokat?"

Nem, enm én sarkítok, hanem te. Szó nem volt arról, hogy legyeket kéne enned.
A kérdés az, hogy mit tekintesz állatnak. Merthogy a légy is állat. Meg a bolha is. Meg a bélféreg is, amit te féreghajtó kiűzöl.
Nem csak a szegény csirke az állat, vagy éppen szegény bárányka...

És akkor még nem is reagáltam a jó kis mondatodra:
"Viszont simán tudnék embert ölni. Egyek belőlük?"

Tabadam 2008.03.05. 17:19:50

Mivel étkezésről van szó, ezért tűnik sarkításnak, hogy előhozzuk a bélférgeket. Azokról az állatokról beszélünk, amit fogysztásra szánunk. Vagy kérdezzem inkább azt, hogy te viszont fölennéd a kutyádat? Vagy az már megint más?

2008.03.05. 17:21:05

Ja, beteg vagy, de nem baj. Azért kissé fura állatvédőként vérző emberi hullákat emlegetni, valahogy nem vág egybe, hacsak nem vagy skizó. Vagy ez nem olyan tiszteljük az életet, hanem olyan köcsög emberek kedves nyuszik dolog? És rálépsz a fűre a parkban? Mi lesz a hangyákkal?

Tabadam 2008.03.05. 17:22:33

Igen, köcsög emberek kontra kedves nyuszik. Ha így jobban tetszik. És asszem tényleg skizó vagyok.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.03.05. 17:23:19

"Vagy kérdezzem inkább azt, hogy te viszont fölennéd a kutyádat?"
Igen, ez más, mivel a SAJÁT kutyámhoz alighanem érzelem fűz. Más kutyájához, urambocsá, ahhoz, amit feltálalnak egy étteremben, viszont semmi közöm.

De ezek szerint te minden állatot, sőt akár embert is simán ölnél - ha nem étkezési célra kell! Te írtad: "Én is vállalom, hogy beteg vagyok"

Tabadam 2008.03.05. 17:25:20

Végül is iagazad lehet, ezen még nem gondolkoztam! Lehet, hogy ha nem étkezés a fő szempont, akkor tudok ölni! Köszi, hogy felnyitottad a szemem. Rohanok, a szomszédban van egy kutyás öreglány... Kell a kutyája?

guga 2008.03.05. 17:26:53

Tisztelt vegetáriánusok!

Egy kis szakácsművészet csak neketek :D
Nem akarok kifogásokat hallani.

www.guga.hu/MP4/intelbecsinalt.mp4

Elég hosszú, több, mint 100mb

2008.03.05. 17:28:27

Ne légy puhány, az öregasszonyt nyírd, az állítólag könnyebben megy!

Guga 2008.03.05. 17:28:49

Hú, most hogy írjak ide, van egy másik guga is itt fönn... Én vagyok a Guga, ő meg a guga. (Én vagyok az a fúj, akinek a busa is ízlik néhanapján)

Egyébként csak annyit akartam mondani, hogy a vegetárius/vegán táplálkozást félreérti az, aki valamiféle fölényt akar belőle kovácsolni. Hálisten, csak elenyészően kevés ilyen van.
Húsevőkből is van olyan (ott is kevés), akinél ugyanígy borul ki a bili a "buzi fűzabálók"-ra, és hihetetlen agresszív lesz egy vegetáriussal beszélve.
Egy hülyeség mindegyik.

Tabadam 2008.03.05. 17:29:56

Előbb az öreglány a bélférgeivel, aztán a kutyája! Nincs kedved egy jó kis mókához?

DobayAdam · http://www.dobayadam.hu 2008.03.05. 17:31:01

Andie: Kérdéseidre válaszolva :)
Sok száz millió vegetariánus van a világon, lehet, hogy több mint egy milliárd is megvan, mert Indiában az emberek nagy százaléka lakto-vegetariánus, de pontos számokat nem tudok, mindegy is. De mivel sok van, az okokat sem tudom pontosan megmondani, de van közte vallási, etikai meggyőződés, enviromentalizmus, stb.
Az én okom a hús nem evésére szerintem sok féle és hosszú idő után alakult ki. Évek óta egyre kevesebb húst ettem (a vörös húst eleve sosem szerettem, halat is alig ettem), a végén már csak csirkehúst ettem egy héten néhányszor. Többször tolmácsoltam olyan tréningen, konferencián, stb. ahol a külföldiek, akiknek tolmácsoltam, maguk is vegetariánusok voltak. Egy-egy ilyen hosszabb munka során napokig nem ettem húst, korábban el nem tudtam volna képzelni, hogy hús nélkül is meglegyek, de itt nagyon jó vegetariánus ételekkel találkoztam, és az utolsó ilyen alkalom után már egyáltalán nem kívántam még a csirkehúst sem. Aztán így maradtam. :) Az egész mögött van emellett egyfajta életmódváltás is, egyrészt három éve jógázom rendszeresen, másrészt jó egy éve már, hogy próbálom kicsit lassítani az életemet mert korábban az egészségemre is károsnak bizonyult az a stressz és pörgés amit a munkámban csináltam. Ezeknek velejárója valahol úgy gondolom, hogy most már nem eszem húst sem.

2008.03.05. 17:35:04

Félreértesz, én húsevő vagyok, tudod, csirkemarhadisznóstb, a férges-beles-embertölök a te asztalod.

guga 2008.03.05. 17:36:21

Guga! Mármint a nem én guga :)
Csak azt akarom mondani, hogy guga csak egy van :)
Az meg én vagyok és azért, hogy te ne is legyél (by hofi)...

Nyahhh, a tótawébe nem horkantok bele, mert látom ránőttél.
De néha szoktam horkantani, kivédhetetlen.
Ha kicsit gyorsabb vagyok a zindexes regemmel, akkor ma egyeduralkodó lennék magyarhonban :)

DobayAdam · http://www.dobayadam.hu 2008.03.05. 17:36:35

Andie, még egy dolgot kihagytam, ami tényleg nem ok, hanem kellemes mellékhatás, mióta nem eszünk húst, több pénz marad itthon (mivel régen rengeteg pl. sonka fogyott), amit visszaforgattunk és így jobb minőségű alapanyagokat is meg tudunk venni ugyanabból a pénzből, étolaj helyett olivát például, meg finom sajtokat :)

Tabadam 2008.03.05. 17:39:42

Szerintem amúgy kényelmesen megférünk egymás mellett. Senkinek nem kell lenézni a másikat, mindenki tegye a dolgait úgy, ahogy jónak látja. Te húst eszel, egészségedre! Én nem eszek, de nem érzem, hogy kevesebb lennék.

DobayAdam · http://www.dobayadam.hu 2008.03.05. 17:43:33

Közben felhívták a figyelmemet, hogy felcseréltem az ovo- és a lakto-vegetariánust, mindkettőnek az van a nevében, AMIT eszik, nem az, amit NEM eszik. Szóval az ovo-vegetariánus eszik tojást, és a lakto-vegetariánus eszik-iszik tejterméket, és az ovo-lakto fogyasztja mindkettőt. Elnézést a kavarodásért.

fényapó 2008.03.05. 17:53:41

A vega indulat valóban mellé lő a célnak, főleg mert egy vegetarius nem szívesen lövöldöz. Ez azért káros a húshagyó ügynek, mert erőszakkal nem lehet erőszakmentességet hirdetni.
Én a vegetáriusság híve vagyok, de vallom azt is, hogy "nem az árt ami bemegy a szánkba, hanem ami kijön onnan. Az ahimsza elvről a táplálkozásban lehet vitatkozni, és meggyőzni is, de csakis személyes példával. Ebben a mi kis világunkban annyi embertelen, egopuffadt erő hat, hogy először is a lélek a szellem szintjén kell enyhíteni ezt az idegroncs állapotot. Ebben segítene a nemölés elve, de mégjobban a nemgyilkolásé. Sem elvekkel, sem gyűlölettel, megosztással, vakhittel nem jó gyilkolni. Az ahimsza elve: minél kevesebb aggodalmat okozni az élőknek. Tehát a türelem, a bölcsesség, a megértés hozhat eremdényt annak, aki hisz abban, hogy nem szabad állatokat ennünk. Az indulat még a galambot is keselyűvé változtatja, és elvész a lényeg.
Kedves vega barátaim és kedves húsevő embertársaim, nem vagyunk tökéletesek. Sőt azért élünk, hogy azzá váljunk. Eközben sokat, nagyon sokat kell tanulnunk egymástól.

Guga 2008.03.05. 18:16:31

Szevasz, névrokon,
asszem 1995 óta vagyok ilyen nickkel, még az internettós időkből, de most hogy ilyen indapass-os jelszó van, nem tok micsinálni, ide is így ír be a gép.
Nagy üdv,egyébként, szerintem anno (még a 90-es években) beszéltünk is telefonon, majd csak meglesz már két Guga egymás mellett. Megígérem, hogy nem röfögök bele olyan helyekre, ahol te vagy a toppon, csak ha muszáj:-)

Abdab 2008.03.05. 18:17:03

Én vagyok itt az egyetlen, aki azért vega, mert utálja a hús ízét? :) Szerintem ez elsősorban kérdése kellene hogy legyen, az ideológiagyártás és a térítés merőben felesleges.

"paranoir 2008.03.05. 17:14:39
Én vállalom, hogy bunkó vagyok, és lenézem a vegákat."

Aztán miért? Több marad neked, Paranoir, én meg megeszem a salátádat, és így mindketten boldogabban leszünk.

Abdab 2008.03.05. 18:17:40

BoldogabbaK, mert írni azért nem tanultam még meg rendesen.

Andie 2008.03.05. 18:22:35

DobayAdam, köszönöm a részletes válaszokat! Tehát igazából Te igy érzed jól magad, kipróbáltad mindkét oldalt (sötét-világos :D ), és ez jött be. Teljesen korrekt, kivánok egészséget, és hogy kellőképpen tudd pótolni a húsban meglévő dolgokat is! (úgy tudom, mostmár mindent lehet megfelelő alapanyagokkal)
Ez ugyanakkor azt is jelenti, hogy ha nem volna hirtelen más, egy sivatag közepén, vagy netán úgy szottyan kedved, simán megennél egy rántottcsirkét.
Ez a fajta vegaizmus nekem szimpi, ha az ember elhatároz valamit, ráadásul kipróbálta, és bejött neki ,hát ragaszkodjon hozzá.

A sikitós, csak-lé-rá-ne-follyon-os, paranoiás vegákat nem értem továbbra sem. De lehet, már nem is fogom megérteni. Mintha legalábbis a hús, amit én eszek oszladozó kukacokkal lenne tele, vagy mérgező lenne. Ez meg kifejezetten támadás a személyem ellen, és sértő rám nézve. Kb mintha nem fognám meg utánnad az ajtókilincset, vagy nem ülnék egy asztalhoz veled.

larichs 2008.03.05. 18:27:09

Érdekes és elgondolkodtató téma.

A magam részéről mindig is ostoba divatmajomkodásnak tartottam a vegetáriánus életmódot. Egy alkalommal különösen irritált a téma. Baráti társasággal voltunk ebédelni egy pizzériában, ahol elég nagy átmérőjű pizzákat sütöttek. Ezért mindenki összeállt valakivel, és felesben adtuk le a rendelésünket. Volt azonba negy vega köztünk, aki - balszerencsémre - pont nekem jutott, és felháborodva titlakozott, hogy ő nem fog velem felezni, ha én szalámis pizzát szeretnék. Mert nála ez "elvi kérdés", hogy ne legyen hús azon a pizzán, aminek a másik fele neki sül. Igazából szarrágóskodásnak mondanám inkább az egészet, nem csak azért, mert anyagilag is rosszabbul jöttünk ki a kajálásból, a megrendelt pizza se fogyott el (méretéből fakadóan), és az étvágy is elment az akadékoskodás miatt...

Az "én nem tudnék leölni állatokat" érv kapcsán megjegyezném: SOKAN MÁSOK szintén nem tudnának. Beleértve engem is. Valószínűleg nagyon sokan közülünk nem vágtak le életükben még egy nyamvadt csirkét sem. Nem ez a lényeg. Legtöbbünk, akik húst eszünk, nem magunknak gyilkoljuk le az állatot, hanem eleve így, "készen" vesszük a boltban. Ez nem jut el a vegák agyáig? Ezzel már fájdalmat nem okozunk senkinek.

guga 2008.03.05. 18:31:34

The! Figyejjémán én :)
Mi beszélnivalónk volt nékünk? Csak nem cámtógép?

0xFFFF 2008.03.05. 18:33:47

Jó post volt. Most ennék is egy marhapörit rántotthússal és desszertnek egy kis libazsíros kenyeret a liba májának szeleteivel dekorálva. Utána jöhet valami növényi dolog is....mondjuk egy kis házikolbász.

tzi 2008.03.05. 18:37:26

Engem egy fôvega mindig azzal oltott, hogy egészségtelen a hús, pláne, ha vörös. Aztán a doki mondta, hogy egyek minél több sertésmájat a durva vashiányomra. Mellesleg a nagyon egészséges vegák között egyre több a vérszegény, mert nem esznek húst... Most akkor egészségesebb, ha csupa segédanyagos kis tablettákkal tömöm magam? Mert a cékla meg a spenót nem eleg...

Abdab 2008.03.05. 18:45:15

Blavatsky, én ismerek olyat, aki nagyon legyengült, amikor elhagyta a húst. Én körülbelül másfél éve vagyok vegetáriánus, és sokkal jobban érzem magam a bőrömben azóta. Nem vagyok vérszegény. Igaz, hogy szalonvega vagyok, tejtermékek nélkül nem tudnék meglenni - egy vegán azt mondaná, hogy csúnya megalkuvó vagyok, de nekem így jó. Teljes mértékben egyénfüggő. Az ember rájön idővel, mi jó a testének.

Andie 2008.03.05. 18:50:21

...vagy majd csak 10 év múlva derül ki.
Nelegyen igazam.

DobayAdam · http://www.dobayadam.hu 2008.03.05. 18:57:26

Andie: Köszönöm szépen :)
A legtöbb egészségügyi dologra annak kell figyelnie, aki vegán, mert neki tényleg sokfajta szükséges tápanyagot kell pótolnia (pl. fehérjét). A húselhagyással kapcsolatban élő legenda, amit nekem is többen mondtak már, hogy nem jutok hozzá az eszenciális aminosavakhoz, ez viszont így nem igaz, a húsokból nyerhető aminosavak bizonyos növényekkel pótolhatók (van ami hüvelyesekkel, más magokkal), sőt van olyan aminosav amit a húsok mellett a túró tartalmaz. Olyan szükséges alapanyag ami _csak_ a húsban van, nincs. A hús elhagyása esetén fellép a vashiány lehetősége, erre figyelni kell, különösen annak akinek húsevés mellett is volt vashiánya. Viszont a vasat is lehet pótolni sok természetes forrásból, lencsék, babok, leveles zöldségek, meg a teljes kiőrlésű kenyerek, stb. Én korábban is alig ettem sertéshúst (max. túrós csuszában bacon a tetejére), vörös húst meg egyáltalán nem, a vashiánnyal mégsem volt problémám. Szóval aki úgy lesz vegetariánus hogy bizonyos zöldségféléket sem fogyaszt (pl. csak uborkát és paradicsomot eszik de mást nem), annak kell inkább odafigyelnie. Ha meg egyéb egészségügyi dolog is fennáll akkor persze arra is kell figyelni. Mint mindent, ezt is ésszel kell csinálni.
Nagyon jó a Wikipedián a Vegetarianism cikkben a Nutrition rész, nagyon jól elmondja, hogy kinek mire kell figyelni.
A sivatag közepén rekedős dologgal kapcsolatban az az érdekes, hogy több vallás is (szerintem nagyon helyesen és praktikusan) tartalmaz olyan iránymutatást, hogy ha életveszély áll fenn, akkor meg lehet vagy egyenesen meg kell szegni a normális esetekre vonatkozó szabályokat. Pl. a nem-ártás elve nem érvényes hogyha valaki késsel nekemugrik, hiszen akkor a saját életem védelmében nem tehetek mást, mint hogy megvédem magam.

Larichs: Én sem enném meg a szalámis pizzát, de azt is túlzásnak tartom, hogy ha valaki úgy sem eszi meg a pizzát ha a másik fele szalámis. Ezt már túlzásnak tartom. Persze ezt én mondom. :)

Tabadam 2008.03.05. 18:58:58

"Legtöbbünk, akik húst eszünk, nem magunknak gyilkoljuk le az állatot, hanem eleve így, "készen" vesszük a boltban. Ez nem jut el a vegák agyáig? Ezzel már fájdalmat nem okozunk senkinek."

Tehát akkor ha megöletsz valakit egy bérgyilkossal, akkor te nem hibáztál, hiszen TE nem okoztál fájdalmat senkinek, mosod kezeid? Nem ezt hívják struccpolitikának? Vagy lehet, hogy a kirakati marhalábszár sosem tartozott egy élő marhához. Már így készült... lábszárnak... marha nélkül. Van ilyen, a tudomány ma már csodákra képes. Lehet, hogy rajtad is tud segíteni! Talán...

Tabadam 2008.03.05. 19:24:05

Összességében DobayAdam-mal értek egyet, én hasonló okokból lettem vega és hasonlóképpen próbálom intézni a dolgaim.

Abdab 2008.03.05. 20:42:14

Andie, azért az meglepne. :) Ne, ne legyen igazad. :)

tarkabab 2008.03.05. 20:48:54

kedves ekkerjoz,

te komolyan elhiszed, hogy valaki attól hülye, hogy nem eszik húst? vagy attól nem eszik húst, hogy hülye?
ha a két dolog összefüggene, ki lehetne dobni az összes IQ tesztet :)

Loyolai Ignác és Teréz anya is keresztény volt, mégsem lehet egyikőjük viselkedését sem generalizálni az összes keresztényre (vagy a keresztényekre általában).

azt elhiszem, hogy sokkolt és kiakasztott egy ilyen beteges attak, de ne hidd, hogy a VEGÁK támadtak rád, csak két hülye.

Hintamester · http://www.hinta.hu 2008.03.05. 21:37:48

"érdekes kommentek" 1985-től 2005-ig 34%-al nőtt a vastagbéldaganatos betegek száma. Biztos semmi köze ahoz, hogy mit eszünk.
Kemoterápia rulez.

Hintamester · http://www.hinta.hu 2008.03.05. 21:40:32

ez az "ahoz" faszán sikerült, hat a szer.

Andie 2008.03.05. 21:47:47

Mert mi nem volt 1985 előtt, ami azóta van?

Tabadam 2008.03.05. 21:56:04

Szerintem annyiról van szó, hogy egy vega kénytelen jobban odafigyelni arra, hogy mit eszik, ezáltal talán kevesebb szemetet szippant magába, mint aki naponta akár többször is bedob valahol egy gyors műkaját. Persze beszélhetünk a növényvédő szerekről is, de asszem több szemét kerül egy átlagos hamburgerbe, mint az otthonról vitt, vagy akár gyorsétteremben vásárolt salátába. Persze lehet, hogy tévedek, de ijesztően magas a romlott húskészítmények száma a piacon. Az is igaz, hogy 20 évvel ezelőtt is beledarálták az egeret a virslipépbe a húsiparnál, de valahogy más volt. Lehet, hogy bioegér volt...?

Lucifer1 2008.03.05. 22:16:24

Kedves Vegások! Ajánlom elolvasni Desmond Morris:Az állati jogok szerződése c. könyvét.Alapvetően az ember-állat viszonyról szól,köztük nem keveset ír a vegetarianizmusról,elég megfontolandó megállapításokkal.Üdv. (egy húsevő)

larichs 2008.03.05. 22:43:16

Tabadam böffentette a következőt:

"Tehát akkor ha megöletsz valakit egy bérgyilkossal, akkor te nem hibáztál, hiszen TE nem okoztál fájdalmat senkinek, mosod kezeid? Nem ezt hívják struccpolitikának? Vagy lehet, hogy a kirakati marhalábszár sosem tartozott egy élő marhához. Már így készült... lábszárnak... marha nélkül. Van ilyen, a tudomány ma már csodákra képes. Lehet, hogy rajtad is tud segíteni! Talán..."

Természetes, hogy az ilyen vadvegák, mint amilyen te is vagy, nem tudnak máshogy érvelni, csak szélsőségekkel. Az biztos meg sem fordul a fejedben, hogy az ember nem ölet meg csak úgy senkit bérgyilkossal. A párhuzamod eleve gyenge, nem állja meg a helyét, ellenben személyeskedni, azt tudsz, te idióta barom. Get a life.

Abdab 2008.03.05. 22:58:52

Pont az az élni és élni hagyni elv nem érvényesül, amiért Ekkerjoz kardoskodott, nem értem a téríteni vágyókat.

Egyenek húst azok, akiknek jólesik. Én sem eszem, mert nem esik jól, és vannak alternatívák - ezzel együtt ha majd gyereket várok és újra megkívánom, enni fogok, mert akkor nyilvánvalóan neki van rá szüksége, ez pedig szent.

Nem hiszem, hogy van jó és rossz megoldás. A húsevők is odafigyelhetnek arra, hogy maximálisan egészségesek táplálkozzanak, a vegetáriánusok is. Nem értem az indulatokat.

Tényleg, mi volt '85 előtt?

Tabadam 2008.03.05. 23:13:35

Sajnos nem könnyű olyan embernek érvelni, aki olyan egyszerűen gondolkodik, mint te. Ezért nem is fárasztom magam és másokat ezzel. A párhuzammal nincs semmi probléma, csak nem vagy képes felfogni, de sebaj! A lényeg, hogy fogyassz továbbra is húst én pedig nem teszem, de mindenki tegye amit jónak lát. Ha pedig érvelni akarsz valami mellett, akkor tedd kulturáltan. Ha a végére durvaságot írsz, elveszti az erejét. Visszás érzéseket kelt az olvasókban. Ez csak egy jótanács, amit nyilván nem fogsz megfogadni, ezért várom a szellemes ledorongolásom :-)!

borzash · http://frozensteak.bandcamp.com 2008.03.06. 09:45:53

a vegetáriánusok hordanak bőrcipőt, és szeretik a csontenyvvel ragasztott hegeda hangját?

Passenger 2008.03.06. 09:56:54

Jézusatyaúristen, hogy egy ennyire triviális dolgon ennyit bír csámcsogni vega, meg nem vega. Nem hiszem, hogy az utóbbi pár ezer évben lett volna létjogosultsága egy ilyen vitának, de most, hogy egyre inkább ráérnek emberek. Egyszerűen csak tiszteletben kellene tartani a másik létszemléletét csesszétek meg...

borzash · http://frozensteak.bandcamp.com 2008.03.06. 10:00:10

Passenger, a blogíró pont azon akadt ki, hogy valaki képes volt kiakadni és végül telefonon is zaklatni őt azért, mert szokta halott állatok húsát fogyasztani, urambocsá a kivégzésükben is részt vesz---

erről szólt a post, nem?

Passenger 2008.03.06. 10:11:50

Igen erről szól a post, csak nem értem, hogy jutottunk el oda, hogy ezen vitázni kell, meg elmagyarázni, hogy igen, sajnos a birkát le kell vágni.

Off leszek, de hátha van olyan megátalkodott húsevő aki tud róla, hogy hol lehet jó minőségű kecskehúst kapni?:)

Tabadam 2008.03.06. 15:09:53

Szerintem a hiba abban van, hogy egy átlagos húsevőt irritál valamilyen szinten a vega hozzáállás, mivel az kicsit természetünktől ellenes. Erre utal a fogazatunk és a bélrendszerünk is. De ha valaki úgy dönt, hogy többet nem fogyaszt húst ilyen-olyan szándékkal, akkor azt békén kell hagyni, hiszen nem árt senkinek ezzel. Ez alól persze kivételek az örjöngő baromállat vegák, akik leüvöltik a hajadat, ha rájuk csorog a szalonna zsírja. Ez egy kicsit olyan, mint amikor a kerékpáros nem a kerékpárúton megy, hanem 2 méterrel mellette, zavarva az autósokat. Én is bicajjal járok és idegesít az ilyen, mert az az egy majom miatt fognak engem is megitélni! A legtöbb vega szelid szerintem, sőt a legtöbbjükről nem is lehet tudni, hogy az. Én sajnálom az állatokat, ezért lettem vega. Nem hordok bőrcipőt, a hegedű hangját pedig nem szeretem :-)! Mindez persze nem jelenti azt, hogy ha rámtámad egy állat, akkor azt nem fogom kettétörni (kivéve medve, oroszlán, vérmókus...). De igen, csak a fölösleges ártástól óvakodok. Mivel jól elvagyok a növényekkel, ezért nekem így jó. Ha majd egyszer belátom, hogy az állatokat ételnek neveljük és az ártatlan bociszem mögött egy gyilkos fenevad lapul, aki alig várja, hogy összetaposson, akkor sütőbe megy mind! Ezt megígérhetem. Addig pedig legyünk egymással türelmesek, mi esszük a köretet, ti a feltétet :-)!

borzash · http://frozensteak.bandcamp.com 2008.03.06. 16:22:29

a hegedű hangját én sem szeretem, de a nagybőgőt meg a csellót, meg jobb helyeken a gitárt is csontennyvvel ragasztják:))

de amúgy igazad van (egyébként én is bringázok igen sokat, és én is utálom az általad említett idiótákat).
süti beállítások módosítása